Zip-byxor

Jag har för mig att jag någon gång för inte allt för länge sedan har sett någon modell av friluftsbyxor med möjlighet att "zippa" av benen i två olika längder.

Tyvärr har jag glömt bort vilken tillverkare det var som hade dessa byxor.

Nu står mitt hopp till den samlade kompetensen här på Utsidan. Är det möjligtvis någon som känner igen att det finns sådana här byxor och som i så fall vet vilken tillverkare/modell det är.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Zip off byxor

Regatta och ITAB har flera trevliga modeller utan fantasipriser. BŒde bland och helsyntet.
Men vill du gŒ lŒngt i byxorna rekommenderar jag istŠllet separata byxor, eller thights i shortslŠngd och lšsa ben, cykelaffŠren har.
Proffsen kšr fortfarande med knickers av nŒgon anledning!

Go tur

Johan K

Alla tillverkare har väl zip-modeller, men de är som sagt en kompromiss som kan fungera på resa. Fungerar sämre för friluftsliv, även om de försöker skydda mot blixlåset så är det irriterande att ha det.

Eftersom de som svarat inte verkar tolka frågan på samma sätt som jag så kanske det behöver förtydligas.

Jag tolkar dig som att du menar TVÅ olika blixtlås på varje ben? D.v.s. långbyxor, knickers och shorts?

(För "vanliga" zip-off med ett blixtlås på varje ben, d.v.s. långbyxor och shorts, finns det ju massor av.)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips