Zip-byxor

Jag har för mig att jag någon gång för inte allt för länge sedan har sett någon modell av friluftsbyxor med möjlighet att "zippa" av benen i två olika längder.

Tyvärr har jag glömt bort vilken tillverkare det var som hade dessa byxor.

Nu står mitt hopp till den samlade kompetensen här på Utsidan. Är det möjligtvis någon som känner igen att det finns sådana här byxor och som i så fall vet vilken tillverkare/modell det är.

Zip off byxor

Regatta och ITAB har flera trevliga modeller utan fantasipriser. BŒde bland och helsyntet.
Men vill du gŒ lŒngt i byxorna rekommenderar jag istŠllet separata byxor, eller thights i shortslŠngd och lšsa ben, cykelaffŠren har.
Proffsen kšr fortfarande med knickers av nŒgon anledning!

Go tur

Johan K

Alla tillverkare har väl zip-modeller, men de är som sagt en kompromiss som kan fungera på resa. Fungerar sämre för friluftsliv, även om de försöker skydda mot blixlåset så är det irriterande att ha det.

Eftersom de som svarat inte verkar tolka frågan på samma sätt som jag så kanske det behöver förtydligas.

Jag tolkar dig som att du menar TVÅ olika blixtlås på varje ben? D.v.s. långbyxor, knickers och shorts?

(För "vanliga" zip-off med ett blixtlås på varje ben, d.v.s. långbyxor och shorts, finns det ju massor av.)

Aktuellt

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips