Vilka kök fungerar bäst att köra på fotogen?

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
...Av sånt som går enkelt att få tag i på ny-marknaden nu är det Optimus Polaris optifuel som är bäst - utan tvekan. Jagar man fram en tystbrännarhatt till sitt Polaris - så kan man sedan lugnt luta sig tillbaks... Från quietstove i USA kan man nog fortfarande få tag i olika tystbrännarhattar - men kostsamt blir det nog... Och möjligen måste du ordna fram en mellanhand (i en delstat utan Sales Tax) för att få till ett köp eftersom QS såvitt jag vet är utestängda från att sälja till/i EUropa. Men jag har gärna fel där, om någon vill testa nu efter det att i.Materialise har lämnat walk-over...

IMHO, YMMV etc.
/Odd
QS ser ut att sälja till Europa igen, men för Polaris-modell anger de inte fotogen som lämpligt bränsle.

• QuietStove for Optimus Polaris: "It works with canister gas and white gas. No other fuel is compatible."
  • QuietStove for Optimus Nova: "It works with white gas and kerosene. No other fuel is compatible."
  • QuietStove for Primus OmniFuel/OmniFuel II: "It works with canister gas, white gas and kerosene. No other fuel is compatible."
Är det bara en friskrivning från deras sida? Dina tester har ju visat att det går utmärkt med fotogen.

Nja, jag har bara använt Gary Adams original, tillverkade hos i.Materialise i Belgien
och de har på mina Polaris fungerat alldeles utmärkt med fotogenbränsle. Om det
är så att QuietStoves kopior har någon liten skillnad i design/utförande/tillverkning
kan väl en sådan skillnad uppstå... Men naturligtvis är det en friskrivning (amerikansk
firma agerande på/från den amerikanska marknaden!) som följer med till EUropa när/
om de börjat sälja här. Bara ett köp och jämförande provningar kan besvara frågan...

Om någon tänker köpa in en QS Polarishatt - så kan jag tänka mig att swisha över
pengar för en extra åt mig oxo. Isf kontakta mig...
/Odd

Om någon tänker köpa in en QS Polarishatt - så kan jag tänka mig att swisha över
pengar för en extra åt mig oxo. Isf kontakta mig...
/Odd
Jadå, om någon ska beställa skulle jag också vilja pröva en sån. Har någon koll på vad priset blir med tull + moms + frakt . Den kostar ju 79,90 USD på hemsidan, blir det dubbelt upp i slutändan?

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Jadå, om någon ska beställa skulle jag också vilja pröva en sån. Har någon koll på vad priset blir med tull + moms + frakt . Den kostar ju 79,90 USD på hemsidan, blir det dubbelt upp i slutändan?
Jag köpte ett Optimus Polaris när XXL hade utförsäljning. Så jag tyckte att jag kunde chansa på en beställning hos QS. Räknar med att jag åker på tull. Kan rapportera hur det gick när jag har fått leveransen.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.