Hmm, jag gick ut och hämtade lådan med brännarserviceutrustning från garaget. (Den
lådan kommer ursprungligen från min morfar [eller ännu tidigare?] och har förvaltats
med sina specialverktyg över tid och generationer.) Plockade upp och demonterade
en reservbrännare - i den hade ventilaxeln 8 kuggar, och den asbestpackning som ut-
gör spindeltätningen - och rensnålen 5 kuggar.
Borde vara det normala utförandet...
Jag vet inte vilken av versionerna av ratt/vred du har men i den första bilden kan du
se både de senaste vreden, kort och lång
( Som är ett kombinationsverktyg - med ett fyrkantshål för ventilspindelaxel
OCH ett
specialhål för munstycket i framändan - och i bakändan en sexkantnyckel för muttern
på ventilspindelaxeln. Sånt hade inte de äldre, men de hade text om
CLEAN resp.
CLOSE
istället... )
och två äldre - en med rund anslutning (som kräver låsnål för att få funktion) till ventil-
spindelaxel och en vanlig med fyrkanthålsanslutning till ventilspindelaxeln.
Några bilder:

/Odd