Vistas man i skogen löper man större risk att bli dödad av en älg än av en varg.
Varge gång
- Trådstartare Avsl12
- Start datum
Olycksfall pga älgsparkar vid jakt inträffar rel. ofta. Älgens försvar går ut på kraftiga sparkar, det är inget man vill stå ivägen för. Därav liknelsen.Rungá; sa:Vad är det för miss? Varg tillhör den del av djurskocken som har tassar å älgen har klövar. Vargen har vassa tänder och äter kött, älgen äter skogens grönsaker. Hur kan man ens komma på tanken att jämföra varg och älg?
Stadan; sa:Olycksfall pga älgsparkar vid jakt inträffar rel. ofta.
Rungá; sa:- Det jag kan säga är att man inte ska släppa små barn vind för våg i vargmarker.[/i]
mlindstrom; sa:Det är jätteenkelt att jämföra varg och älg.
Antal dödade av vargrelaterade händelser per år:
Antal dödade av älgrelaterade händelser per år:
Räknar man då in trafikolyckor i relaterade händelser så lovar jag att älgen är betydligt farligare än vargen. Frågan är hur många dokumenterade älg och vargattacker det finns som resulterat i att någon tvingats uppsöka sjukhus?
chralm; sa:Undrar var man ska släppa små barn vind för våg?
Rungá; sa:Är det DNA man samlar bajset för, inte visst jag det! Va dom är kloka på naturmuppsverket. Snart har dom bajs från alla hundra varjarna. Sedan kan man döpa dom efter DNA bajset så man blir riktigt familjär med dom.