Tokigheter med kläder vi ser och läser

Onepiece - en slags overall - har sina fördelar när man utövar Qajasaarneeq (Grönländsk repgymnastik).
Långa shorts - har ett par som ser ut att vara 2 storlekar för stora med ett kraftigt "gubbyxtyg". De bästa shortsen jag ägt. Sköna, smutsavvisande och väldigt svalkande.

Kanske dunbyxor i hängslebyxmodell är det nya svarta i vinter?
 
Onepiece, förredetta hyggepiece, är ju gjort av bomulltrikå, typ sweatshirtmaterial och skall inte blandas ihop med motoroveraller eller torrdräkter.

Jag har en som mysdress, tycker den fungerar till det. Sen skulle jag iofs inte ha på mig den på stan. Hade på mig den när jag gick och handlade en gång, fick minst sagt undrande blickar. Funderar på att gå ut i den, och komplettera med magväska och crocs. Då slipper man garanterat att ligga.
 
Onepiece, förredetta hyggepiece, är ju gjort av bomulltrikå, typ sweatshirtmaterial och skall inte blandas ihop med motoroveraller eller torrdräkter.

Det låter precis som en sparkdräkt? :)

Vad har den för funktion? Bomullstrikå är ju inte direkt det mest praktiska materialet... eller är syftet helt enkelt att den skall fungera som avkylande när man svettas?
 
Men vafan, vem har hävdat att onepiece ens har en plats bland funktionskläder? Har ni andra inga bomullskläder?

Ja, det är en mysdräkt/sparkdräkt. Och har inte modet alltid varit absurt? Lackleggings, hunterstövlar i stan, stuprörsjeans, hela kickerstilen, buffalos (!!!), stilettklackar med platå (ser mest ut att höra hemma på strippklubb, but daddy won't mind...), rosa skjortor, hela goddamn 80-talet etc. Jisses. Ni behöver gå ut mer.

Har faktiskt haft en grym sparkdräkt med utomordentlig funktion när jag tänker efter. Hade en mörkblå fiberpälssparkdräkt med fötter, och dragkedja från haka till ländrygg (utan huva), från poseidon. Var egentligen ett underställ för torrdräkter men funkade bra under skoteroverallen också.
 
Hm, det verkar som om vi har lite olika uppfattning om vad som kvalar in i begreppet onepice. Den jag provade och åkte bräda i en dag var som sagt sydd i membranmaterial med ett tunt foder.
Så den kvalar nog helt klart in bland funktionskläderna tycker jag!
Kermit-grön vad den också, tyvärr verkar jag inte ha någon bild från den dagen. :-/
 
http://onepiece.com/shop

Hitta gärna en i skalmaterial där. Fast det klart, one piece har ju använts i andra sammanhang också. Typ cat/jump suits (den typen som Raquel Welch gärna bar förr i tiden) mm.

Men idag när folk talar om onepiece brukar det handla om produkter från onepiece.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.