Tokigheter med kläder vi ser och läser

Häromdagen var det en som ville ha en varm jacka, figurnära skuren och kort. Dylika kanske finns om man har dunbyxor som slutar under hakan samtidigt. Frågan är väl bara om frågaren hade mössa eller något att sätta den på?
 
?. Om du vill ha exempel på ,som jag tycker, tokiga eller larviga kläder så kan jag bidra med sk kortbyxor som är så långa att de ser ut som långbyxor som är alldeles för korta. Kortbrallor ska väl vara korta, eller? Jag retar mig på dessa i allafall och det är jag beredd att strida för (lol )

Stefan
 
Att lufta sig i fältbrallorna krävde ofta hängslen och gylfpinne, över varma fjällhedar har vi mer än en gång rullat upp byxorna i längd ungefär som jobbarpiraterna. Fult jodå men praktiskt. Tur att vi höll till mest utanför asfalten.
 
Onepiece praktiskt i skogen och i verkstaden samt på skjutbanan men alla kanske inte gör grejor på marken, håller huvudet högt över asfalten och heltäckningsmattan jämt? YMMV
 
Tokigheter med kläder? ...hm ...vad sägs om "Onepiece" på vuxna karlar!? ...borde vara straffbart faktiskt!


Fast jäklar vad skönt att veta att det är tätt mellan "byxa och jacka". Framför allt när jag åker bräda på puderdagar hade det varit skönt.
Synd att den enda jag provat, och har råd med, hade ett tunt litet foder innanför membranet och blev alldeles för varm för mig.

För övrigt är jag förvånad över alla stilpoliser här. Det är ju nästan som bland cyklister, det har jag inte förväntat mig
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...