Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Skall troligen till sydafrika och behöver lätta, snabbtorkande byxor och skjortor lämpliga för ändamålet.
Svala, flexibla (avtagbara ben mm) och i neutral färg (grön, mörkbeige)
Tips om var man hittar ett bra utbud på sådant?
Mina mest använda friluftsbyxor är ett par Colombia inköpta på stadium för ett par år sedan (nu finns väl inte just den modellen kvar, men kan vara värt att kolla om det finns något liknande). Ljus färg i relatvt tunn syntet, torkar grymt snabbt, andas dock inte lika bra som bomull.
Fjällräven har en hel del kläder som är gjorda för varmt klimat. Syntet med lite bomull i och kallas MT om jag intem inns helt fel. Vet att de används/har använts av någon som korsade Australien till fots.
Snickarbyxor är utmärkta i värmen, luftar bra, skjortor fås lokalt i tunnt bra hellång modell, bredbrättade hattar ävenså lokalt. Lätta passande kängor kan vara ide att ta me...
Stöd den lokala handeln.....
//J
Tack för tipsen. Man kanske skall köpa lokalt som ni säger.
Skor har jag redan täckt. Det är de andra kläderna som jag funderar kring.
Snickarbyxor....hmm.....skall man se ut ut som Alexander Bard på en safari....nja ;-)
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...