Tips på bra vinterkängor

Hej!

Undrar om det är någon som kan rekommendera ett par bra och prisvärda vinterkängor (typ skoterskor)? Skulle gärna vija testa någon med innesko av filt (ylle)? Men ni kanske rekomenderar annorlunda. Bör vara skor som man rör sig relativt obehindrat i (lätta och smidiga) men som samtidigt håller värmen bra även om man står stilla en längre stund i åtskilliga minusgrader.

Thanks! =)

Lundhags Husky

Torde uppfylla de krav du har ang. värme och smidighet, passar till 90 mm bindning. En riktigt bra allroundsko för vintrar, själv använder jag den både till turer, skoteråkning samt stillastånende vid hockeyrinken.

Gå in på http://www.coldskills.com/webbshop/#Fotbeklädnad och läs mer och detaljerad information kring skon och dess funktion och möjligheter.

Senast ändrad:
Kamik Frontrange

Är mitt tips.

Fick tag på ett par på rea för 500:- och det tror jag var väl investerade pengar.
Testat dom lite under nyårshelgen i 20 minusgrader och bara en tunn socka i och det var nästan mer än tillräckligt varmt för min del trots att det var några krävande aktiviteter.

Lätt, smidig och verkar som sagt vara tillräckligt varm.

Salomon prisvärda

Min sambo skaffade ett par vinterkängor från Salomon vi utförsäljning i den lokala Intersportbutiken, tror hon gav runt 500:-
Själv har jag inte tyckt att ett par "riktiga" vinterkängor har varit lönt att skaffa eftersom jag inte är särskilt frusen av mig. Lundhagarna har räckt gott.
Sen sprang även jag på ett par liknande Salomon vinterkängor även de till nedsatt pris och tänkte att man kan ju prova i alla fall. Numera använder jag dem ständigt om jag ska stå stilla mycket - exemplevis när tränar lydnad eller skydd med någon av våra hundar eller föralldel när jag håller kurs.

Vi har två liknande modeller, mina är med mer tyg och någon slags fuskskinn medan sambons är med nubuck i ytterdelen. Bägge modellerna är lätta att gå med, ser kanske något klumpiga ut men upplevs verkligen inte så när man väl har dem på.
De få gånger jag tyckt dessa kängor varit kalla har berott på att jag enbart har haft tunna bomullssocker på mig som blivit blöta av tåjams... Numera gör jag som vanligt och använder två tunna ullsocker istället.

Sammanfattningsvis är Salomon ett prisvärt alternativ som håller god värme och är lätta och bekväma att ha på sig.
Huruvida de klarar av temperaturer under -20 vet jag inte.

Min sambo skaffade ett par vinterkängor från Salomon vi utförsäljning i den lokala Intersportbutiken, tror hon gav runt 500:-
Själv har jag inte tyckt att ett par "riktiga" vinterkängor har varit lönt att skaffa eftersom jag inte är särskilt frusen av mig. Lundhagarna har räckt gott.
Sen sprang även jag på ett par liknande Salomon vinterkängor även de till nedsatt pris och tänkte att man kan ju prova i alla fall. Numera använder jag dem ständigt om jag ska stå stilla mycket - exemplevis när tränar lydnad eller skydd med någon av våra hundar eller föralldel när jag håller kurs.

Vi har två liknande modeller, mina är med mer tyg och någon slags fuskskinn medan sambons är med nubuck i ytterdelen. Bägge modellerna är lätta att gå med, ser kanske något klumpiga ut men upplevs verkligen inte så när man väl har dem på.
De få gånger jag tyckt dessa kängor varit kalla har berott på att jag enbart har haft tunna bomullssocker på mig som blivit blöta av tåjams... Numera gör jag som vanligt och använder två tunna ullsocker istället.

Sammanfattningsvis är Salomon ett prisvärt alternativ som håller god värme och är lätta och bekväma att ha på sig.
Huruvida de klarar av temperaturer under -20 vet jag inte.

Köpte ett par Salomon Iceland GTX M på mellandagsrean för 500 :- Har haft dem i 15 minus utan att klaga det minsta. Det fina är att de andas bra och jag svettas inte om fötterna i 4-5 plus. Reas ut på stadiums nätbutik för 700 kronor nu.

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg