Tips på bra t-tröjor

Tänkte införskaffa mig nya t-tröjor för alldags bruk, dvs under tjockare tröjor, till vardags etc.

Vilka märken rekommenderar Ni? Tänkte inte på ull då dessa brukar vara lite för dyra.
Har tidigare haft Bergans, men vilka andra märken finns som håller bra och är sköna?

/Anders

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Resteröds original. Tillverkat i Sverige på gamla rundstickningsmaskiner. Jättejättebra kvalitet. Oförändrad kollektion i sjuttio år. Finns i de flesta gubbaffärer. Inga loggor, inga onödiga sömmar. Bara totalt gött.

Sidenselmas är goa, Woolpower är varma samt svala på sommaren, cykelvärmetröjor har både syntetets och ullets fördelar, helsyntetiska har sina fördelar speciellt sommatid. YMMV

Icebreakers

i merinoull är megasköna. Personligen gillar jag modellerna med cykeltröjestuk ett blixtlås vid halsen och kort polokrage.

Thure

Arbetsklädestillverkarna har en del bra grejor, som t.ex. T-shirts. Har själv en bunt Fristads "Generation Y" som är stretchiga och håller formen bra.

Sommartid gillar jag Under Armour samt Swedemount(Sportshopens egna märke). Riktigt schyssta syntettröjor som inte visar upp svettfläckar.

Sent from my fucking telephone using Tapatalk

Resteröds tillverkas väl inte alls i Sverige längre. Var väl flera år sen de drog utomlands eller har de kommit tillbaka ?

Mvh // Johannes

Resteröds tillverkas väl inte alls i Sverige längre. Var väl flera år sen de drog utomlands eller har de kommit tillbaka ?

Mvh // Johannes

Nu har du gjort mig konfys. Jag var säker på att det bara var modekollektion som tillverkades utomlands. Fabriken i ljungskile är mig veterligen fortfarande i produktion. Men när jag kollar på min senaste långärmade tröja inköpt i november så står det inget om det. Jag skickade ett mail till dem. Vidarebefodrar svaret här.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips