Tips på vinterbyxa med "bib"?

Inför vintern försöker jag hitta ett par vattentäta skalbyxor med hängsle och så kallad "bib". Tycker även att det vore väldigt bra med inbyggt snölås av något slag. Förstärkning på insida för att skydda mot skidkanter etc är också nästintill krav.

Alternativ som lockar men känns lite väl dyra är tex Helly Hansen mountain pant och Klättermusen Njord (även något orolig för problem med laminatkläder från dem, många har problem?).

Har kollat runt en hel del på diverse nätbutiker och tycker nog att alla alternativ känns nästan orimligt dyra. Så frågar nu om någon har tips på en vettig bib-bralla som kostar mindre än 3000 i alla fall?
 
3000 kr jämnt...

Tjenare,

Jag fick för ett tag sen tippps på följande märke från en kompis http://plusminusnoll.se/sv/hem.html

Äger (tyvärr) ingen av deras produkter, men har i alla fall "provat" kompisens jacka (bara inomhus dock....). Är klart imponerad av jackan. Definitivt i klass med Klättermusens bästa, åtminstone vad det gäller funktion. Hur bra kvaliten är kan jag av uppenbara skäl inte uttala mig om.

Hur som helst har de en byxa, med hängsle som kostar 3000 kr jämnt, som om man får döma efter jackan ligger väl i klass med de bästa på marknaden.

/ Stefan
 
Tjenare Stefan!
Tack för byxtipset, klart värt att lägga på minnet när det är dags för nästa par! Seriöst att kunna välja så många benlängder också!
Blir intressant att läsa recensioner om dem framöver!
 
Norrøna trollveggen har jag haft. Var väldigt nöjd med dem. Dock var det någon modell sen, men då var de väldigt bra.
 
Verkligen nyfiken på plusminusnoll. Men man vill ju ogärna beställa ett par brallor, vänta ett år på dem och sedan inse att passformen inte är den rätta. Skulle nehöva hitta ett sätta att prova och klämma och känna lite. Gillar verkligen konceptet så kommer undersöka vad det finns för möjligheter.

Norröna har jag väldigt positiva erfarenheter av, så ska helt klart kolla in dem också.

Tack för tipsen!
 
Jävlar vad fina plusminusnoll var. Hade jag haft behov och budgetöverskott hade jag lätt köpt dem. Riktigt snygga och välsydda.

Fast senaste trollveggen var också fina, ser bättre ut än de jag hade.
 
Måste hålla med om att plusminusnoll verkar kanon! Och dessutom flourkarbonfria vilket jag tycker är sympatiskt. Nästan synd att jag inte har något behov av ett par så kraftiga vinterbyxor :)
 
Inför vintern försöker jag hitta ett par vattentäta skalbyxor med hängsle och så kallad "bib". Tycker även att det vore väldigt bra med inbyggt snölås av något slag. Förstärkning på insida för att skydda mot skidkanter etc är också nästintill krav.

Alternativ som lockar men känns lite väl dyra är tex Helly Hansen mountain pant och Klättermusen Njord (även något orolig för problem med laminatkläder från dem, många har problem?).

Har kollat runt en hel del på diverse nätbutiker och tycker nog att alla alternativ känns nästan orimligt dyra. Så frågar nu om någon har tips på en vettig bib-bralla som kostar mindre än 3000 i alla fall?

Dessa skulle säker uppfylla dina önskemål. http://www.addnature.com/product.aspx?pf_id=MARMOT_ROSCOBIBM
 
Jag har byxor från plusminusnoll. Fruktansvärdt bra kvalitet och hållbarhet!
Dom sitter skönt och har bra passform. Är förmodligen svårt att slita ut :)
 
Intressant!

Jag behöver både jacka och vinterbyxor. Detta märket verkar vettigt. För över 10 år sedan köpte jag en Tenson-jacka som vägrar att "dö". Varje år tänker jag köpa en ny men den är fortfarande lika bra. Hur är Plusminusnolls material rent prasselmässigt? Kan man ta sig fram i skog och mark utan att djuren flyr för livet? Jag gillar att fotografera djur och natur och behöver bra allaroundkläder.
 
Drag...

Tjenare,

Jag fick för ett tag sen tippps på följande märke från en kompis http://plusminusnoll.se/sv/hem.html

Äger (tyvärr) ingen av deras produkter, men har i alla fall "provat" kompisens jacka (bara inomhus dock....). Är klart imponerad av jackan. Definitivt i klass med Klättermusens bästa, åtminstone vad det gäller funktion. Hur bra kvaliten är kan jag av uppenbara skäl inte uttala mig om.

Hur som helst har de en byxa, med hängsle som kostar 3000 kr jämnt, som om man får döma efter jackan ligger väl i klass med de bästa på marknaden.

/ Stefan

Dra mig baklänges!! Ser jag rätt? Kan man "dela" benen med dragkedjan, så man slipper kliva i byxan?! :O
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Andy82 Tips på skaljacka Kläder 9
Engqvist Tips på bra tröja i ull. Kläder 36
Pseudonym Tips på klädmärken för bredaxlad? Kläder 3
Consultra Önskar tips på regnkläder till tonåring Kläder 3
fitur Tips på skaljacka för höst- och vintervandring Kläder 10
dmchris Tips på softshellbyxor för vandring Kläder 1
Vintervilan Tips på hiking/trekking skor? Kläder 0
stenblock Tips på Skor m rymlig tåbox? Kläder 23
bico Tips på strumpor och sockor i ull? Kläder 36
Punkt Tips på vår/höstjacka Kläder 2
Viktorious Tips sökes på stretchiga friluftsbyxor (dam) Kläder 3
disgruntled Behöver tips på skor/kängor för vandring. Kläder 6
Mansson Tips på damasker/ gaiters Kläder 12
Pippilotta08 Tips på varma stövlar sökes Kläder 18
pythagoras Tips på vinterjacka önskas Kläder 10
Mowgli33 tips på regntät damjacka med vindstrut Kläder 1
m_t_j Tips på bra zip-in jacka (mellanlagret) Kläder 0
Zip99 Tips på byxor Kläder 41
ChristinaV Tips på bra skaljacka! Kläder 21
DrJ Tips på lätta vandringskor/kängor? Kläder 7
AnteÅ Tips på bra t-tröjor Kläder 26
jotho Tar gärna emot tips på vind/myggtäta kläder. Kläder 15
Jackiie Tips på kängor samt Var köpa Meindl Taiga GTX? Kläder 0
JoAxa Tips på ultimat vandringsryggsäck för kort tjej? Kläder 18
elm000 Tips på vandringsskor vår/sommar Kläder 6
tlundberg Behöver tips på allroundsko Kläder 11
Arctic Fox Tips på skaljacka till vinterfjället! Kläder 14
Crilloan tips på allroundsko lättare känga? Kläder 2
Reischen Tips på utrustning Kläder 6
mm123 Tips på "otroligt" varma vantar önskas Kläder 31
pelka Vill ha tips på bra billig skaljacka! Kläder 15
eldaniel Tips på längre jacka? Kläder 0
chatina Tips på sport-bh Kläder 1
ellavarg Tips på bra vinterkängor Kläder 7
Joel_P Tips på en varm jacka samt lite info om Norrönas Nansen säck! Kläder 3
skakle Tips på bra vantar/handskar? Kläder 28
Sofie_W Tips på sulor att lägga i kängorna Kläder 12
Nils Petter Tips på regnjacka Kläder 7
jarmland Tips på Utrustning Tack! Kläder 1
Hagenblad Tips på skaljacka Kläder 16
Oskar R. Tips på KLIFRIA underställ Kläder 5
Polarnatt Tips på känga/pjäxa Kläder 8
frostic Tips på snygga trekkingkläder? Kläder 11
Siggan Tips på BRA underställ? Kläder 51
jens_ Tips på jacka? Kläder 20
museo12 Tips på gummistövlar! Kläder 16
jhermeren Tips på skidjacka Kläder 4
losvahmaldav Tips på vandringkängor! Kläder 4
kessie Tips på fjällbyxor till tjejer Kläder 4
nafets Tips på dunjackor Kläder 9

Liknande trådar