Stort knivintresse - välj din favoritkniv

Aktuellt

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I förra veckan la sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongsstarten.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”Som ett bibliotek – fast med frilufts- och sportutrustning”

I över 120 kommuner kan du låna friluftsutrustning hos Fritidsbanken – den prisbelönta föreningen som vill sänka trösklarna till naturen.

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.
Håller själv på att passa in längden på denna nit. Textured G10 är lite trixigt. Man får ju inte slipa på ytan..
Visa bilaga 36606
Ujujuj. Det är en skruvnit antar jag? Hur skruvar du sista biten, finns ju inget att få grepp om? Jag har såna här varianter, men redan där är det ju svårt att skruva tight utan att förstöra niten
913AD4D8-45EA-4D20-9710-17438202A3CE.jpeg

Aha! Det hade annars inte förvånat mig om du investerat i typ en manick som drar åt nitar medelst supermagnetism eller dylikt 😄

Finns det en sådan så köper jag på en gång!!

Det blir bra med vanlig nit här. Tajt passform och en skåra mitt i niten längs omkretsen, sen låser epoxyn den kanon.

Men du har väl listat ut hur jag passar in längden?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips