Route66 vs Mapsource/nRoute för laptopanvändning?

Jag funderar på att skaffa ngn av dessa 2 lösningar för en laptop som ska användas i bil. Har ngn här erfarenheter av vilken lösning somm ger bästa detaljupplösning? Har sett vissa negativa kommentarer för nRoute, men inte kunnat får det bekräftat. Tacksam för kommentarer, anders

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Tack, ja jag har förstått att så är fallet, men jag har både en Garmin och en GPS puck från AdTeknik, så viktigast blir då kvaliten.
Mvh
Anders

Om du vill köra sjökort eller topo kartor är garmin/nroute som gäller. Vad gäller vägkartor så är dom likvärdiga. Navteq mot teleatlas.

Hm...jag tycker dock att min urspungliga fråga kvarstår...vilken lösning ger den bästa detaljupplösningen??? Någon som har provat båda??

Vad menar du med detaljupplösning? Det är ju vektor grafik så zoom nivå har ingen betydelse...

Även route 66 är väl vektorbaserad nuförtiden. Det fanns en html version för PDA för länge sedan. PC versionen har alltid varit vektorbaserad.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips