Route66 vs Mapsource/nRoute för laptopanvändning?

Jag funderar på att skaffa ngn av dessa 2 lösningar för en laptop som ska användas i bil. Har ngn här erfarenheter av vilken lösning somm ger bästa detaljupplösning? Har sett vissa negativa kommentarer för nRoute, men inte kunnat får det bekräftat. Tacksam för kommentarer, anders

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Tack, ja jag har förstått att så är fallet, men jag har både en Garmin och en GPS puck från AdTeknik, så viktigast blir då kvaliten.
Mvh
Anders

Om du vill köra sjökort eller topo kartor är garmin/nroute som gäller. Vad gäller vägkartor så är dom likvärdiga. Navteq mot teleatlas.

Hm...jag tycker dock att min urspungliga fråga kvarstår...vilken lösning ger den bästa detaljupplösningen??? Någon som har provat båda??

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Vad menar du med detaljupplösning? Det är ju vektor grafik så zoom nivå har ingen betydelse...

Även route 66 är väl vektorbaserad nuförtiden. Det fanns en html version för PDA för länge sedan. PC versionen har alltid varit vektorbaserad.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.