Route66 vs Mapsource/nRoute för laptopanvändning?

Jag funderar på att skaffa ngn av dessa 2 lösningar för en laptop som ska användas i bil. Har ngn här erfarenheter av vilken lösning somm ger bästa detaljupplösning? Har sett vissa negativa kommentarer för nRoute, men inte kunnat får det bekräftat. Tacksam för kommentarer, anders

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Tack, ja jag har förstått att så är fallet, men jag har både en Garmin och en GPS puck från AdTeknik, så viktigast blir då kvaliten.
Mvh
Anders

Om du vill köra sjökort eller topo kartor är garmin/nroute som gäller. Vad gäller vägkartor så är dom likvärdiga. Navteq mot teleatlas.

Hm...jag tycker dock att min urspungliga fråga kvarstår...vilken lösning ger den bästa detaljupplösningen??? Någon som har provat båda??

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Vad menar du med detaljupplösning? Det är ju vektor grafik så zoom nivå har ingen betydelse...

Även route 66 är väl vektorbaserad nuförtiden. Det fanns en html version för PDA för länge sedan. PC versionen har alltid varit vektorbaserad.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.