Route66 vs Mapsource/nRoute för laptopanvändning?

Jag funderar på att skaffa ngn av dessa 2 lösningar för en laptop som ska användas i bil. Har ngn här erfarenheter av vilken lösning somm ger bästa detaljupplösning? Har sett vissa negativa kommentarer för nRoute, men inte kunnat får det bekräftat. Tacksam för kommentarer, anders

Tack, ja jag har förstått att så är fallet, men jag har både en Garmin och en GPS puck från AdTeknik, så viktigast blir då kvaliten.
Mvh
Anders

Om du vill köra sjökort eller topo kartor är garmin/nroute som gäller. Vad gäller vägkartor så är dom likvärdiga. Navteq mot teleatlas.

Hm...jag tycker dock att min urspungliga fråga kvarstår...vilken lösning ger den bästa detaljupplösningen??? Någon som har provat båda??

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Vad menar du med detaljupplösning? Det är ju vektor grafik så zoom nivå har ingen betydelse...

Även route 66 är väl vektorbaserad nuförtiden. Det fanns en html version för PDA för länge sedan. PC versionen har alltid varit vektorbaserad.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.