Route66 vs Mapsource/nRoute för laptopanvändning?

Jag funderar på att skaffa ngn av dessa 2 lösningar för en laptop som ska användas i bil. Har ngn här erfarenheter av vilken lösning somm ger bästa detaljupplösning? Har sett vissa negativa kommentarer för nRoute, men inte kunnat får det bekräftat. Tacksam för kommentarer, anders

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack, ja jag har förstått att så är fallet, men jag har både en Garmin och en GPS puck från AdTeknik, så viktigast blir då kvaliten.
Mvh
Anders

Om du vill köra sjökort eller topo kartor är garmin/nroute som gäller. Vad gäller vägkartor så är dom likvärdiga. Navteq mot teleatlas.

Hm...jag tycker dock att min urspungliga fråga kvarstår...vilken lösning ger den bästa detaljupplösningen??? Någon som har provat båda??

Vad menar du med detaljupplösning? Det är ju vektor grafik så zoom nivå har ingen betydelse...

Även route 66 är väl vektorbaserad nuförtiden. Det fanns en html version för PDA för länge sedan. PC versionen har alltid varit vektorbaserad.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips