Påsar att hälla varmt vatten i. Typ frystorkade maten som man bara häller i vatten.

Hej!
Nån som vet nå bra påsar som man kan hälla i varmt vatten utan att påsen går sönder. Tänkte göra så att fylla en påse med mat och när jag är på tur så kan jag äta direkt ur påsen och spara disk.
Vad tror ni om detta?
 
Latrinpåse

Skulle vara någon form av latrinpåse isåfall. Men tror att dem flesta påsarna avlagrar spårämnen i värmen.
 
Kanske de här?
Med viss rabatt för Utsidans medlemmar.
Dock rätt skrymmande och vasskantade (man kan/bör klippa sömhörnen runda), och dyra för engångsbruk, om nu syftet är att slippa diska. Välfungerande annars, så kanske ändå praktiskt att ha med någon enstaka för snabblunch i regnet. Bra att packa vasskantad och/eller starkt luktande torkad mat i.

EDIT: skrev tydligen samtidigt med ovanstående tipsare ;)
 
Alla påsar släpper i varmt läge mjukmedel, det uppfattar kroppen som kroppsnära.
Själv tycker jag att det smakar och diskar gärna för att slippa misstankarna om att jag tillför något olämpligt för min kropp är mig viktig. YMMV
 

avslutad210712

Gäst
Har hittat påsar av samma typ som RealMeal och andra företag använder sig av men det föll på att minsta beställning var en låda och lådan innehöll 6000 påsar. Kommer inte ihåg priset men det kändes som lite väl mycket att lägga ut med tanke på att vanliga plastpåsar tillsammans med vanliga kastruller funkar nog så bra. Så besvärligt är det inte att diska.
 
Samma här. Toppis 1 liters fryspåse med dubbel ziplockförslutning. Dessa har fungerat fint och håller värmen bra. Stora fördelen är att de väger i princip ingenting. Huruvida de avger spårämnen som jag sedan får i mig har jag inte brytt mig om. Det rör sig ändå bara om enstaka tillfällen då man kanske inte vill bära med sig en massa onödig vikt. Inget jag tror jag dör av eller blir sjuk av för den delen.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.