Nu är reklamgränsen passerad med råge

Nu verkar röda blaffan ha försvunnit.
När jag, med Chrome, nu gick in så fick jag bara den vanliga reklambannern överst
- ingen klickstjälande jätteblaffa längre verkar det som. Skönt!
/Odd
 
Olika reklam varje gång man ansluter till sidan. Vet inte hur det fungerar om det är något random utval.. Men jag fick upp den röda blaffan nu precis, Man kan be addblocker att blockera den specifikt.

Stör mig inte så mycket på reklam generellt. Tycker mest det är retligt med sådan som är utformad att "trilla ner" eller dyka upp precis när man ska klicka på en länk och istället klickar på reklamen.
 

clindh

Forumvärd
Annonsförmedlaren har justerat annonsen nu så den inte skall komma så ofta.

För den som vill slippa annonserna däruppe helt, och ändå bidra till Utsidans fortlevnad, så köp ett Plus-medlemskap och stäng av stora annonser i profilen: https://www.utsidan.se/shop/listcat.htm?ID=9

(Undersöker fn problemet med att kryssa i det på Win10+Firefox)
 
Annonsförmedlaren har justerat annonsen nu så den inte skall komma så ofta.

För den som vill slippa annonserna däruppe helt, och ändå bidra till Utsidans fortlevnad, så köp ett Plus-medlemskap och stäng av stora annonser i profilen: https://www.utsidan.se/shop/listcat.htm?ID=9

(Undersöker fn problemet med att kryssa i det på Win10+Firefox)

Om du gjort någon ändring så har du lyckats. Jag ser inte reklamen och krysset har fastnat för mej i firefox.

Nu är jag som betalande plusmedlem nöjd, inte bara för all kunskap jag får på utsidan, utan även att jag har en "teknisk förmån" i form av reklamfrihet.

I dag finns i många fall tre värden att betala med:
- tid (läsa reklam)
- integritet (ge bort sina preferenser/beteenden för att få riktad reklam)
- monetära (pengar för att slippa reklam).

Jag föredrar oftast den sistnämnda!

/Patrik
 
Om man skull surfa runt på internet nuförtiden så måste man snabbt klara att sortera bort och strunta i all irrelevant info & reklam. Ofta behövs det en 2-4 click på varje ny site för att clicka bort skiten, innan man kan läsa det relevanta.

Så det är bara att öva och vänja sig, ingen ide att bli irriterad, ignorera istället.
 
Om man skull surfa runt på internet nuförtiden så måste man snabbt klara att sortera bort och strunta i all irrelevant info & reklam. Ofta behövs det en 2-4 click på varje ny site för att clicka bort skiten, innan man kan läsa det relevanta.

Så det är bara att öva och vänja sig, ingen ide att bli irriterad, ignorera istället.

eller betalar man för att slippa, finns möjlighet på många ställen

/Patrik
 
Om man skull surfa runt på internet nuförtiden så måste man snabbt klara att sortera bort och strunta i all irrelevant info & reklam. Ofta behövs det en 2-4 click på varje ny site för att clicka bort skiten, innan man kan läsa det relevanta.

Så det är bara att öva och vänja sig, ingen ide att bli irriterad, ignorera istället.

Hmm... har du hört talas om Adblock? En googling och tre minuter och sen kan du surfa på internet utan att behöva klicka bort reklam eller slösa bandbredd på att ladda oönskade porrbilder och allt vad man kan utsättas för.

Glöm inte att av-aktivera Adblock på utsidan.se och andra siter som du gillar och vill stödja.

Visserligen har jag Adblock aktiverat på utsidan.se just nu, gjorde det utan att ens ägna det en tanke när den där röda blaffan störde mig. Har ungefär noll tolerans för reklam som täcker övrigt innehåll, låter, rör på sig eller - värst av allt - får hela sitens innehåll att röra på sig!

Men bli inte arga Utsidan, jag kommer stänga av den om ett tag igen!
 
Om man skull surfa runt på internet nuförtiden så måste man snabbt klara att sortera bort och strunta i all irrelevant info & reklam. Ofta behövs det en 2-4 click på varje ny site för att clicka bort skiten, innan man kan läsa det relevanta.

Så det är bara att öva och vänja sig, ingen ide att bli irriterad, ignorera istället.

Finns bra program som dödar reklamen bra surfar runt med 0 reklam själv ständigt och stänger ej någonsin av detta program. Viktigt bland annat om du vill undvika virus.
 
Klickar man aldrig på annonser så spelar ju annonsblockerare ingen roll, varken för den som annonserar eller för de som driver en annonsfinansierad site på internet.

Jag har aldrig klickat på någon annons. Jag kommer aldrig klicka på någon annons. Jag har alltid annonsblockerare aktiverad.

/Birger
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.