Nån som sitter på små bitar knivstål
- Trådstartare cancerman
- Start datum
Det är ett mycket fint stål. Svårt att hitta något stål som är mer slagsegt men samtidigt slitstarkt. CPM M4 har till exempel bättre slitstyrka men sämre slagseghet. Dessa två befinner sig därför på var sin sida av "linjalen"jag har mejlat lite med jakob nylund om han har nå småbitar stål. Han säger att han har 3v stål å då gissar jag att han menar CPM 3V stål men är inte säker. är det ett vettigt stål.
jag har mejlat lite med jakob nylund om han har nå småbitar stål. Han säger att han har 3v stål å då gissar jag att han menar CPM 3V stål men är inte säker. är det ett vettigt stål.
Det är ju ett pulvermetallurgiskt legerat kolstål. Det håller skärpa förvånansvärt väl med tanke på att det är just ett kolstål.hur är det i skärpa å så då det stålet.
Ser generellt bra ut. Jag hade dock gjort några smärre justeringar.Lyckades för några år sedan att bryta av en trancherkniv, dock fick resterna av bladet nytt liv, en av de flitigast använda köksknivar när ingen annan "Is the one!" på picknicken följer, just det , den med. Trotts att bladet är tunt ca 1.5 mm, så funderar jag på att göra en slira åt den...
Vad gillar ni bladprofilen???
![]()
Vad gillar ni bladprofilen???
![]()