När går båtarna till Padjelanta.

Jag hade tänkt att gå Padjelanta leden 8-20 Juni men är osäker på om båtarna har börjat gå då. Att stugorna inte är öppna vet jag.
Om det är någon som gått leden så skulle vilja ha tips om allt möjligt. Hur är det föresten att gå i fjällen så här tidigt på året.

/petter
 
Informationssidor!

De två mest användbara sajterna för information om turisttrafik, broar m.m. torde vara STF:s ( http://www.meravsverige.nu/ ) och Länsstyrelsens (BD län) ( http://www.fjallen.nu/ ). STF har f.n. ingen aktuell turlista men trafiken brukar, såvitt jag vet, dra igång runt midsommar. Det stämmer även med informationen på Länsstyrelsens sidor och öppettiderna (20/6-21/9) i Ritsem. Jag skulle bli väldigt förvånad om STF kör båttrafik när det är stängt i Ritsem. Naturligtvis kan det finnas andra båtmöjligheter men det är nog knepigare att ordna.
Allmänt tips: Kolla in Länsstyrelsens sidor om ni aldrig gjort det. Där finns en hel del information och de lägger även ut information om broarna i t.ex. Sarek när det börjar vara aktuellt.

[Ändrat av haskell 2003-05-03 kl 17:53]
 
peppe_37; sa:
Jag hade tänkt att gå Padjelanta leden 8-20 Juni men är osäker på om båtarna har börjat gå då. Att stugorna inte är öppna vet jag.
Om det är någon som gått leden så skulle vilja ha tips om allt möjligt. Hur är det föresten att gå i fjällen så här tidigt på året.
Hittar inga bussturer eller båtturer. Skall du gå från Kvikjokk så kan du i alla fall ta dig dit. Kolla när bussar och båtar börjar köra i Ritsem hos:
--
Gällivare Turistbyrån
Centralplan 3
982 36 Gällivare
Tel 0970-166 60 Fax 0970-667 39
turistinfo@gellivare.se
--
TF RITSEM
Ritsem, 982 99 Gällivare
Tel 0973-420 30
--
Hur det är att gå? Kan var mycket vatten men Padjelantaleden är ju spångad och broad så det lär inte vara några problem. // Roland
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
såg Är det många som går från Abisko ner till Vakkotavare Fjällvandring 9
xoxoxo Kiosk för en dag uppe på Kebnekaise, vad går hem? Fjällvandring 17
Stignötaren Går det att passera genom Akkavagge i Sarek utan glaciärvandring? Fjällvandring 3
Norris Hur går Nordkalottleden mellan Hukejaure och Gautelis? Fjällvandring 6
John_T Går det att vandra mellan Predikstolen och Helagsfjället? Fjällvandring 3
Grangfors Hur är den att gå nu för en nybörjare? Jag går gärna med tält trots fina stugor. Fjällvandring 9
Tojja Ta sig från Gällivare till Ritsem när buss 93 ej går? Fjällvandring 5
Isaksson Går det att vada Låvdakjåhkå? Fjällvandring 6
Gråbuse Bestiga kebnekaise sen höst - går det? Fjällvandring 19
niklaz Kiruna till Nikkaloukta - flyg landar kl 10 och buss går 10:40 Fjällvandring 2
gerritholl Hur mycker folk går i Sarek? Fjällvandring 5
lleberg Vandring mot Vadvetjåkka nationalpark, går det även bra att fiska i området? Fjällvandring 6
bfia73 går det att vada Sjpietjavjåhkå? Fjällvandring 2
majjen Vada Tarraälven? Går det? Fjällvandring 35
Jenny-73 Med hund upp på Helags, går det? Fjällvandring 3
Toola Går det att korsa Sarektjåkkåmassivet syd-nord med långfärdspackning? Fjällvandring 6
Picea Hela familjen går ut i fjällen :) Goda råd? Fjällvandring 21
kristofer_wallmark Vart går turen i sommar? Fjällvandring 10
Tranan Vart går färden i år? (sommar) Fjällvandring 57
Anderljung Hur mycket t-röd går åt per person per vecka? Fjällvandring 2
pal2 Går det gå från Siellavagge till Nissunvagge? Fjällvandring 8
frosty Hur fort går ni egentligen? Fjällvandring 64
Swift Båtarna i Álggajávrre Fjällvandring 2
Ictory Från bårddetjåhkkå till sarektjåkka Fjällvandring 0
GustavOh Vilken väg till Álggajávvre? Fjällvandring 12
GustavOh Biljetter till fjällvärlden 2024 Fjällvandring 63
Wotan88 Riksgränsen-Likta-Alip Duvrras-Vassejiekna-Vassecohkka-Trollsjön-Gearggecorru-Guoblavaggi-Boazcohkka-Vuolimus Hoiganjarrvi-vidare till siellacohkka Fjällvandring 4
Stordrulen "Svårt att nå ut med information om fjällfaror till ovana vinterbesökare" Fjällvandring 1
RosalieK Hur svår är vandringen aktse till skierfeklippan? Fjällvandring 6
såg Låkkatjåkka till Abisko Fjällvandring 2
KohiNoor Östra till Västra Unna Reaiddavaggi? Fjällvandring 7
HUFFEBOY Resa till Kvikkjokk Fjällvandring 50
Materialaren Vandringsbetraktelser i relation till Kvenslers ’Sarek’ Fjällvandring 3
k elias Enafors till Storlien eller andra hållet? Fjällvandring 3
Skutter Sovsäck till Sylarna runt - Augusti / september Fjällvandring 8
lovikkavanten Alternativ väg till Skerfe från Sitoälvsbron? Fjällvandring 2
Ireneolofssontelia.com Vandring Stensdalen till Skaftet/Gaise Fjällvandring 1
Palmin Bussgods från Kiruna till Saltuloukta Fjällvandring 0
Jockan Transport kiruna till abisko Fjällvandring 4
HellenS Treriksröset till Abisko via Geppohyttan & Rostahytta Fjällvandring 3
EssetS Vandra norr om Riksgränsen till Björkliden Fjällvandring 5
barasara Rutt från Sverige till Norge (Narvik eller Bodö/Sulitelma/Sulitjelma) Fjällvandring 9
JannicaBonn Kvikkjokk till Saltoluokta - transport tillbaka till parkerad bil Fjällvandring 7
Andreas123456 Resa till Kungsleden Fjällvandring 5
Jesper1972 Hur långt ut från Abisko, till första tältplats ? Fjällvandring 10
bridal123 Köpa renkött på vägen till Suorva Fjällvandring 20
Jesper1972 Abisko till Vakkotavare, via Unna Allakas (eller inte ?) i Augusti Fjällvandring 9
Elvah Vad bräcker Rapadalen The Dark Side? Ge mig tips på ställen folk inte vill till Fjällvandring 26
HellenS Treriksröset till Abisko Fjällvandring 8
libo475 Låkktjåkka till Kårsavagge västra leden tältplats Fjällvandring 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.