Kiosk för en dag uppe på Kebnekaise, vad går hem?

Hej alla glada vandrare, hoppas du har en fin sommar :)

Jag tänkte öppna en kiosk för en dag uppe på Kebne, när vet jag inte riktigt. Men en fin och varm dag i närtid. Tänker att det bör vara rätt gott om vandrare och vem blir inte sjukt sugen på något när man just bestigit toppen av Sverige.

Det jag funderar över är vad som går hem? Vad hade du köpt?

Tack för svar! PS! Jag kommer självklart skänka allt överskott till något fint ändamål, typ kattakuten då jag älskar djur <3

/ XO
 
Alla jag känner älskar gifflar när de har vandrat. Och kaffe så klart!
Jag vill säga att ingen kiosk utan cigg men det stöter nog på patrull här..
 
Allt ohälsosamt som man kan äta, med mycket fett, socker etc.
Kaffe, te, läsk och baugettmackor som är fyllda med rostbiff, köttbullar och rödbetssallad eller räkor med skagenröra. Morotskaka till det...

Vanligt plockgodis funkar alltid.
 
Hej alla glada vandrare, hoppas du har en fin sommar :)

Jag tänkte öppna en kiosk för en dag uppe på Kebne, när vet jag inte riktigt. Men en fin och varm dag i närtid. Tänker att det bör vara rätt gott om vandrare och vem blir inte sjukt sugen på något när man just bestigit toppen av Sverige.

Det jag funderar över är vad som går hem? Vad hade du köpt?

Tack för svar! PS! Jag kommer självklart skänka allt överskott till något fint ändamål, typ kattakuten då jag älskar djur <3

/ XO
Du får nog fundera på hur du ska ta betalt. Inte många som släpar med kontanter upp på toppturen. Finns ju ingen garanti för 4G-täckning heller, så Swish blir ju en chansning. Funkar ibland, ibland inte.
 
Varm söt dryck och annat lättsvalt kaloritätt.
Som sagt blir nog betalningen en utmaning med begränsad mobiltäckning. Det är väl bara telia som har ev lite täckning där.

/Patrik
 
Hej alla glada vandrare, hoppas du har en fin sommar :)

Jag tänkte öppna en kiosk för en dag uppe på Kebne, när vet jag inte riktigt. Men en fin och varm dag i närtid. Tänker att det bör vara rätt gott om vandrare och vem blir inte sjukt sugen på något när man just bestigit toppen av Sverige.

Det jag funderar över är vad som går hem? Vad hade du köpt?

Tack för svar! PS! Jag kommer självklart skänka allt överskott till något fint ändamål, typ kattakuten då jag älskar djur <3

/ XO
En tur upp och ned är krävande, så jag tror att jag skulle vilja ha påfyllning av energi så fort som möjligt. Är vädret dåligt vill jag krypa in i tältet eller gå inomhus.

Det var inte svar på frågan egentligen.
 
Chips och läsk!
Nyfiken fråga, hur många ska ni vara för att bära upp grejorna? Eller räcker kiosken till vad du själv orkar bära dit?
Hej alla glada vandrare, hoppas du har en fin sommar :)

Jag tänkte öppna en kiosk för en dag uppe på Kebne, när vet jag inte riktigt. Men en fin och varm dag i närtid. Tänker att det bör vara rätt gott om vandrare och vem blir inte sjukt sugen på något när man just bestigit toppen av Sverige.

Det jag funderar över är vad som går hem? Vad hade du köpt?

Tack för svar! PS! Jag kommer självklart skänka allt överskott till något fint ändamål, typ kattakuten då jag älskar djur <3

/ XO
 
Alla jag känner älskar gifflar när de har vandrat. Och kaffe så klart!
Jag vill säga att ingen kiosk utan cigg men det stöter nog på patrull här..

Tack för dina synpunkter! Håller mig dock borta från varor med punktskatt ;)


Som ovan, varor med punktskatt håller jag mig borta ifrån. Hamburgare däremot är intressant, måste fundera vidare om det är möjligt.

Allt ohälsosamt som man kan äta, med mycket fett, socker etc.
Kaffe, te, läsk och baugettmackor som är fyllda med rostbiff, köttbullar och rödbetssallad eller räkor med skagenröra. Morotskaka till det...

Vanligt plockgodis funkar alltid.

Tack för dina synpunkter! Bra förslag :)
Du får nog fundera på hur du ska ta betalt. Inte många som släpar med kontanter upp på toppturen. Finns ju ingen garanti för 4G-täckning heller, så Swish blir ju en chansning. Funkar ibland, ibland inte.

Jag är på kebne så ofta att jag har mycket bra koll på var det finns och inte finns sändning. Kommer endast ta betalt med Swish, om ingen har jämna kontanter.

Detta måste väl vara ett skämt ! Rent praktiskt är det komplicerat och behövs säkert tillstånd.

Varför? Och nej jag tänker inte söka något tillstånd.

Varm söt dryck och annat lättsvalt kaloritätt.
Som sagt blir nog betalningen en utmaning med begränsad mobiltäckning. Det är väl bara telia som har ev lite täckning där.

/Patrik

Tack för ditt inlägg. Gällande sändning har jag svarat på det ovan.

Chips och läsk!
Nyfiken fråga, hur många ska ni vara för att bära upp grejorna? Eller räcker kiosken till vad du själv orkar bära dit?

Tack för dina synpunkter. Jag kommer vara ensam. Tanken är ju att det ska bli ett extremt fyspass samtidigt som jag gör något kul och välgörande.
 
Denna verksamhet faller helt klart under hobbyverksamhet, du kan sälja för upp till 30 000 utan att behöva redovisa ett skvatt. Behöver heller inget tillstånd.
Skulle dock struntat i färskvaror då du alltid ska garantera att maten är säker, skulle struntat i allt som kräver kylförvaring, typ hamburgare, och skagenröra kan ju vara en smula vanskligt :)
Kaffe, The, saft, kakor, bullar, chokladbollar, godispåsar.. lägg dig billigare än basstationen så får du nog sälja allt, speciellt om du kränger detta 2km innan dom nedvändande når basstationen, jag hade köpt åtminstone kaffe kaka och bulle handlöst :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kiosk i Staloluokta Fjällvandring 1
Mapalon Lapporten - värt en dag i videsnåret? Fjällvandring 5
pal2 Dag Hammarskjöldfoto - Var? Fjällvandring 11
carfredrikjonson Jämtlandstriangeln - två etapper på en dag? Fjällvandring 9
vandrafjäll Nordtoppen på en dag Fjällvandring 12
Stax8912 Gjendesheim-Memurubu-Besseggen-Gjendesheim på en dag. Fjällvandring 5
ssamuel Vandringskompis sökes till 4dagarstur (plus minus en dag) i Jotunheimen Fjällvandring 0
TimeBender Vistas-Nikkaluokta på en dag? Fjällvandring 6
CathrineC Kläppen - helagstoppen - kläppen på en dag?? Fjällvandring 19
maximiriam Bestiga Sylarna på 1 dag? Fjällvandring 18
ytilde Abisko - Kårsavagge t-o-r på en dag? Fjällvandring 8
Hedstigen Singistugorna - Sydtoppen på en dag? Fjällvandring 9
punchdrunk Kan man gå mellan Unna Allakas och Riksgränsen på en dag? Fjällvandring 10
Karolina P Vad kan man göra i Kittelfjällområdet en dag i maj? Fjällvandring 2
Weranda Kungsleden på en dag! Fjällvandring 75
asa82e Hur långt hinner man på en dag? Fjällvandring 69
plaskdaja Alla Sareks 2000 toppar på en dag ? Fjällvandring 9
x-treme Grejar jag kebne på en dag? Fjällvandring 5
2 toppar - 1 dag Fjällvandring 0
Sigi bron över miellätno uppe vid alkavare Fjällvandring 1
H.W tällt möjligheter uppe på Vallevarre Fjällvandring 1
Pellepassat Vandra med barn, snabbt uppe på kalfjäll? Fjällvandring 19
Brundin Nybörjare uppe i kebnekaise bergen Fjällvandring 123
jubalviktor Fin vandringsled uppe i Sarek? Fjällvandring 7
FjällSmultron Internetupplagan av _fjället_ nr 1/2002 nu uppe Fjällvandring 0
Tips på turer uppe i Jotunheimen Fjällvandring 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.