Kiosk för en dag uppe på Kebnekaise, vad går hem?

xoxoxo

Temp. avstängd
Hej alla glada vandrare, hoppas du har en fin sommar :)

Jag tänkte öppna en kiosk för en dag uppe på Kebne, när vet jag inte riktigt. Men en fin och varm dag i närtid. Tänker att det bör vara rätt gott om vandrare och vem blir inte sjukt sugen på något när man just bestigit toppen av Sverige.

Det jag funderar över är vad som går hem? Vad hade du köpt?

Tack för svar! PS! Jag kommer självklart skänka allt överskott till något fint ändamål, typ kattakuten då jag älskar djur <3

/ XO

Alla jag känner älskar gifflar när de har vandrat. Och kaffe så klart!
Jag vill säga att ingen kiosk utan cigg men det stöter nog på patrull här..

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Allt ohälsosamt som man kan äta, med mycket fett, socker etc.
Kaffe, te, läsk och baugettmackor som är fyllda med rostbiff, köttbullar och rödbetssallad eller räkor med skagenröra. Morotskaka till det...

Vanligt plockgodis funkar alltid.

Jag tänkte öppna en kiosk för en dag uppe på Kebne, när vet jag inte riktigt. Men en fin och varm dag i närtid. Tänker att det bör vara rätt gott om vandrare och vem blir inte sjukt sugen på något när man just bestigit toppen av Sverige.

Tack för svar! PS! Jag kommer självklart skänka allt överskott till något fint ändamål, typ kattakuten då jag älskar djur <3

/ XO
Du får nog fundera på hur du ska ta betalt. Inte många som släpar med kontanter upp på toppturen. Finns ju ingen garanti för 4G-täckning heller, så Swish blir ju en chansning. Funkar ibland, ibland inte.

Varm söt dryck och annat lättsvalt kaloritätt.
Som sagt blir nog betalningen en utmaning med begränsad mobiltäckning. Det är väl bara telia som har ev lite täckning där.

/Patrik

/ XO
En tur upp och ned är krävande, så jag tror att jag skulle vilja ha påfyllning av energi så fort som möjligt. Är vädret dåligt vill jag krypa in i tältet eller gå inomhus.

Det var inte svar på frågan egentligen.

Chips och läsk!
Nyfiken fråga, hur många ska ni vara för att bära upp grejorna? Eller räcker kiosken till vad du själv orkar bära dit?

/ XO

xoxoxo

Temp. avstängd
Alla jag känner älskar gifflar när de har vandrat. Och kaffe så klart!
Jag vill säga att ingen kiosk utan cigg men det stöter nog på patrull här..

Tack för dina synpunkter! Håller mig dock borta från varor med punktskatt ;)

Som ovan, varor med punktskatt håller jag mig borta ifrån. Hamburgare däremot är intressant, måste fundera vidare om det är möjligt.

Allt ohälsosamt som man kan äta, med mycket fett, socker etc.
Kaffe, te, läsk och baugettmackor som är fyllda med rostbiff, köttbullar och rödbetssallad eller räkor med skagenröra. Morotskaka till det...

Vanligt plockgodis funkar alltid.

Tack för dina synpunkter! Bra förslag :)
Du får nog fundera på hur du ska ta betalt. Inte många som släpar med kontanter upp på toppturen. Finns ju ingen garanti för 4G-täckning heller, så Swish blir ju en chansning. Funkar ibland, ibland inte.

Jag är på kebne så ofta att jag har mycket bra koll på var det finns och inte finns sändning. Kommer endast ta betalt med Swish, om ingen har jämna kontanter.

Detta måste väl vara ett skämt ! Rent praktiskt är det komplicerat och behövs säkert tillstånd.

Varför? Och nej jag tänker inte söka något tillstånd.

Varm söt dryck och annat lättsvalt kaloritätt.
Som sagt blir nog betalningen en utmaning med begränsad mobiltäckning. Det är väl bara telia som har ev lite täckning där.

/Patrik

Tack för ditt inlägg. Gällande sändning har jag svarat på det ovan.

Chips och läsk!
Nyfiken fråga, hur många ska ni vara för att bära upp grejorna? Eller räcker kiosken till vad du själv orkar bära dit?

Tack för dina synpunkter. Jag kommer vara ensam. Tanken är ju att det ska bli ett extremt fyspass samtidigt som jag gör något kul och välgörande.

Denna verksamhet faller helt klart under hobbyverksamhet, du kan sälja för upp till 30 000 utan att behöva redovisa ett skvatt. Behöver heller inget tillstånd.
Skulle dock struntat i färskvaror då du alltid ska garantera att maten är säker, skulle struntat i allt som kräver kylförvaring, typ hamburgare, och skagenröra kan ju vara en smula vanskligt :)
Kaffe, The, saft, kakor, bullar, chokladbollar, godispåsar.. lägg dig billigare än basstationen så får du nog sälja allt, speciellt om du kränger detta 2km innan dom nedvändande når basstationen, jag hade köpt åtminstone kaffe kaka och bulle handlöst :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips