31.
Kisset fryser inte ens vid absoluta nollpunkten, eller -273C.![]()
Jo, vid absoluta nollpunkten fryser allt. Det är liksom definitionen av absoluta nollpunkten.
31.
Kisset fryser inte ens vid absoluta nollpunkten, eller -273C.![]()
Vad använde du för tyg?
ventilerande tak? bara tyget? inga "ventilationsluckor"?
är det möjligt att laga mat inne?
Kanske någon har skrivit detta redan... Iaf: jag brukar trycka ut luften ur sovsäcken, ordentligt, och ta ut den och låta den fluffas upp med kall luft. På det sättet undviker man att fukt kondenseras i sovsäcken. Tror jag. Det kanske är en av alla vanor som inte har någon större betydelse i praktiken. Men tror man på det så...
Alltså, jag fattar inte riktigt vad du gör och hur du menar, men du får
Som jag uppfattade det så handlar det om ett "forcerat" luftbyte i sovsäcken på morgonen.
Som scout har man fått lära sig att om möjligt hänga socksäcken på vädring på morgonen (inte ovanligt att man på scoutläger ser sovsäckar hängande över tältnocken på morgonen).
Om man istället direkt komprimerar sovsäcken så klämmer man ur fuktig luft och sen släpper ut den igen och släpper in torr kall uft. Det borde torka säcken lite grann i alla fall.
Om man istället direkt komprimerar sovsäcken så klämmer man ur fuktig luft och sen släpper ut den igen och släpper in torr kall uft. Det borde torka säcken lite grann i alla fall.