Känga 90 ut och nya in

"Genom att växla mellan en insatskänga, olika sulor och kompletterande sockor fungerar den mellan minus 20 och plus 40 grader, i vått och torrt väder. "

Inte dåligt - någon ny form av superkänga tro eller är det samma gamla försäljningsknep :D

Mvh / Johannes
 
"Genom att växla mellan en insatskänga, olika sulor och kompletterande sockor fungerar den mellan minus 20 och plus 40 grader, i vått och torrt väder. "

Inte dåligt - någon ny form av superkänga tro eller är det samma gamla försäljningsknep :D

Mvh / Johannes

Exakt. Det var den märkligaste formulering har hört på länge. Man växlar mellan en insatskänga. Och sen byter man sulor.

Ja, det var ju helt unikt för just Meindlkängan. :)
 
Fast den här gången var det nog jag som inte fattade, det är nog dags för att skaffa nya glasögon för min del.

Insatskänga minsann. Det verkar ju vara ett arber att få i den där i kängan, så här vid första anblicken.

Jag för min del tänker satsa på överskor istället.
 
Fötter är precis som vi människor olika. Har provat Meindl tidigare, men mina fötter trivs bättre i Lundhags. Skulle jag köpa någon känga idag, så vore Jörn-kängan mitt val. Hoppas att de som ska trampa runt blir glada & nöjda, det är väl huvudsaken, förlåt fotsaken.
 
"Genom att växla mellan en insatskänga, olika sulor och kompletterande sockor fungerar den mellan minus 20 och plus 40 grader, i vått och torrt väder. "

Inte dåligt - någon ny form av superkänga tro eller är det samma gamla försäljningsknep :D

Mvh / Johannes
Minus 20 grader är ju inte ens svensk normalvinter. En känga bör ju klara 45 minusgrader. Det var väl 42 minus för någon vecka sedan uppe i Nikkaluokta. 35 minus är ju rätt vanligt i norra Sverige.

40 plusgrader är ju inte ens svensk sommarvärme. Ska man promenera på solbelyst asfalt så kan man räkna med att fötterna är betydligt varmare än 40 grader.
 
Jag har klämt lite på kängan. Att byta dom olika "innandömen" är inga konstigheter.
Det är en helt "tät" så skon agerar gummistövel, en texmex och sen utan helt (då byter man till en högre innersula) För att få en ventilerad variant.

Kängan är väldigt lik meindl kampfstiefel men med dom olika innerskorna. En fördel mot kampfstiefel är att få kängan torr är lite smidigare eftersom man kan rycka ur texmexen.

*en liten reservation ska väl läggas till, har inte testat dom. Bara klämt. Har dock ett par
kampfstiefel
 
Jag är tveksam till att det är någon i aktiv tjänst som har fått tycka till om detta.
Först så förutsätts det att innersockan finns med i packningen alltid. I tjänst kan man inte åka hem och hämta det man inte fick med sig.
Sedan brukar ju inte Tex-mex hålla särskilt länge när det sitter inbakat i skofoder, hur blir det nu, efter några veckors användning så läcker det?

Jag kan ha fel, men jag tvivlar på att det blir ett uppskattat koncept, även om kängan i sig är bra.
 
gundj Man har lärt sig att efter fem veckor behöver vår stolte krigare nya grejor.
Men eftersom ÖBs här bara klarar en veck så kommer det att gå gallant. Inget att oroas över alls.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Smogz Minirecension GEA Waldviertler Jaga Flex känga Kläder 6
Sejrla Tåskav från känga Lundhags Kläder 26
moa_k40 Lundhags contessa känga v/s Meindl Vakuum grx dam? Kläder 12
thomas.vastervik Känga klämmer nerv? Kläder 13
100826 Haglöfs Astral Gtx känga! Kläder 0
shinobi M90 vinter känga Kläder 21
bash Viking Hunter 2 GTX ...KÄNGA Kläder 3
Crilloan tips på allroundsko lättare känga? Kläder 2
Napoleon Känga för vinter i stad och skog? Kläder 17
varghusse Finns denna känga? Kläder 18
Minnatur Lundhags känga eller Haglöfs Grym??? Kläder 11
robinlu Rätt känga/vård av känga ? Kläder 3
Schmack Bagheera Ridge, låg känga - erfarenheter ? Kläder 3
skyspy Lundhags känga Kläder 9
såg M/90 vinter känga Kläder 1
c-oma Hjälp med att hitta rätt känga! Kläder 11
j_felix Ny känga - Haglöfs GRYM Kläder 15
McFee Känga: Jörn eller Lundhags? Kläder 5
Mathias PHS Rengöra Goretexfoder i känga! Kläder 7
Fredrik021 Genzo känga Kläder 4
Martin_Be Vilken känga?!? Kläder 6
pefsiN Merrel känga Kläder 4
T.S Ska byta känga, behöver tips! Kläder 40
tobe68 Hög eller låg känga? Kläder 9
Ethelwulf Hjälp att hitta känga för ökenklimat Kläder 7
avslutmedlemsk1008 Tålig All-Around Känga Kläder 1
Timbo Dilemma ang. kombnerad vinter/sommar känga! Kläder 14
Polarnatt Tips på känga/pjäxa Kläder 8
Bwana Anges vikt per känga, eller per par? Kläder 2
Tottofagrin Gummistövel vs Känga? Kläder 50
mipert Vilken sula gör min känga "mindre"? Kläder 6
100826 Haglöfs känga/sko Kläder 2
petho Känga för dyblöta och blockterräng? Kläder 38
Tuki Crispi Hunter - är det verkligen en bra känga? Kläder 4
KLAGER Lundhags nya känga Syncro Kläder 9
cjonsson Tips till ny känga Kläder 3
pbfredrik Färga om Meindl känga Kläder 5
Donuts Chevalier ultimate känga? Kläder 2
jonasblomdahl Sliten känga Kläder 1
cyrX Blackhawk ridge känga Kläder 1
flamma Haglöfs Ursus Pro, känga någon som testat? Kläder 2
MZS Val av känga Kläder 12
drullputtee ROCKPORT-känga! Kläder 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.