Källa för active kalsonger?

Har inte sett någon källa till underbyxor i activematerial. Dvs dras ännu med bomull och silke.
Nån som har ett bra förslag och erfarenhet av att huden verkligen håller. (Tänker ännu med fasa på Golanmarschen med kungens stålkalsingar...)


Tips tack


Johan
 
vad menas med active ?

Hej !
tänkte du på Haglöfs underställs-serie som heter nåt liknande ?
Materialet är 100 % polyester.Rekommenderas !
Hälsar, Mats
 
Funktionskalsingar

Haglöfs Actives är utmärkta, lagom varma, bra fukttransport och håller för många tvättar. Patagonia gör också kalsingar i fukttransporterande material. Det är som vanligt svårt att få någon rätsida på deras beteckningar och fanstasinamn (Patogonia är mästare på att hitta på annorlunda namn på allting), men de är lite "silkigare" än Haglöfs´ och känns OK. Jättestora i storlekarna är de också, om du hade funderat på postorderköp.
Bomull är förstås kass i kalsonger, om man inte gillar blåskatarr, men silke tycker jag funkar bra. Det finns en svensk firma som gör bra silkeunderkläder. Det står Rikas Silk i plaggen och jag tror de har att göra med Bera Sport i Örebro(?). Var de säljs vet jag inte (men det gör kanske någon annan?).
Ulf Johansson
 

Anonym från gamla forumet

Gäst
NewLine

Newline gör kalsonger i funktionsmaterial. Dom finns på t ex Intersport.
 

goran

Gäst
Pröva ullkalsingar!

Hej!
Finns ett flertal olika funktionskalsonger, Craft, Haglöfs, Patagonia m fl. Problemet är dock att de, precis som funktionsundertröjorna, efter några dagar luktar apa.
Har just kört ett fyradygnstest med avklippta ull-långkalsonger (Janus, Norge). Blev nåt liknande boxershorts.
Jättemjukt, inget som skavde och fukttransporten var inget problem för mig (brukar annars bli rätt varm och svettig i jumskarna). Ullen anpassade sig på nåt vid hela tiden. Och det bästa av allt: Efter en kvart i friska luften (efter de fyra testdygnen) var de garanterat luktfria!
Återkommer efter fler försök.
 
Yllekallingar -->

Brynje gör boxershorts i ull. Jag vet tyvärr inte var Brynje kan köpas i Sverige, någon som vet?


Undringar,


Johan
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.