Hem på ryggen

Som hängmatta så brukar Hennessy komma varmt rekommenderad. Typ den här:

Jag har ingen erfarenhet själv av att bo långa perioder i hängmatta under tarp men jag skulle nog tycka att det vore skönt med ett tält där man kan krypa in för att undvika vind och regn. Seek Outside gör fina tält med kamin som inte väger särskilt mycket, men priset är ju därefter också… Ibland kan man hitta till bra pris på Blocket.

Lycka till!

avslutat250428

Avslutat
Den här modellen ser intressant ut om man ska vara på samma plats en längre tid.

Finns en massa olika fabrikat att välja på.

Senast ändrad:
Jo, Markus Torgeby, och Sova ute hette boken. Och den är helt ok att läsa.
Vill minnas att någon i dryga 20-årsåldern bodde ett antal år i tältkåta nånstans i Jämtland.

Skrevs det t o m en bok ??

Hittade https://www.caminomagasin.se/nyheter/2014/09/21/markus-torgeby-levde-fem-ar-i-skogen

Och lite senare https://www.ltz.se/2022-05-11/susanne-levde-i-ett-talt-pa-en-ode-o--blir-arets-aventyrare

Thure
"Löparens hjärta". Det finns Tv-dokumentär också om hans tid i skogen.

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Jag hade en fotografvän i USA som bodde i sin husbuss året runt, Han hade mörkrum och duschkarbin i bussen. Jag fick låna den en 3 veckor och den var stor, törstig men mycket bekväm att bo i och att köra fram till biljettkiosken.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.