Hem på ryggen

Som hängmatta så brukar Hennessy komma varmt rekommenderad. Typ den här:

Jag har ingen erfarenhet själv av att bo långa perioder i hängmatta under tarp men jag skulle nog tycka att det vore skönt med ett tält där man kan krypa in för att undvika vind och regn. Seek Outside gör fina tält med kamin som inte väger särskilt mycket, men priset är ju därefter också… Ibland kan man hitta till bra pris på Blocket.

Lycka till!

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

avslutat250428

Avslutat
Den här modellen ser intressant ut om man ska vara på samma plats en längre tid.

Finns en massa olika fabrikat att välja på.

Senast ändrad:
Jo, Markus Torgeby, och Sova ute hette boken. Och den är helt ok att läsa.
Vill minnas att någon i dryga 20-årsåldern bodde ett antal år i tältkåta nånstans i Jämtland.

Skrevs det t o m en bok ??

Hittade https://www.caminomagasin.se/nyheter/2014/09/21/markus-torgeby-levde-fem-ar-i-skogen

Och lite senare https://www.ltz.se/2022-05-11/susanne-levde-i-ett-talt-pa-en-ode-o--blir-arets-aventyrare

Thure
"Löparens hjärta". Det finns Tv-dokumentär också om hans tid i skogen.

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Jag hade en fotografvän i USA som bodde i sin husbuss året runt, Han hade mörkrum och duschkarbin i bussen. Jag fick låna den en 3 veckor och den var stor, törstig men mycket bekväm att bo i och att köra fram till biljettkiosken.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.