Hem på ryggen

Som hängmatta så brukar Hennessy komma varmt rekommenderad. Typ den här:

Jag har ingen erfarenhet själv av att bo långa perioder i hängmatta under tarp men jag skulle nog tycka att det vore skönt med ett tält där man kan krypa in för att undvika vind och regn. Seek Outside gör fina tält med kamin som inte väger särskilt mycket, men priset är ju därefter också… Ibland kan man hitta till bra pris på Blocket.

Lycka till!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Den här modellen ser intressant ut om man ska vara på samma plats en längre tid.

Finns en massa olika fabrikat att välja på.

Senast ändrad:
Jo, Markus Torgeby, och Sova ute hette boken. Och den är helt ok att läsa.
Vill minnas att någon i dryga 20-årsåldern bodde ett antal år i tältkåta nånstans i Jämtland.

Skrevs det t o m en bok ??

Hittade https://www.caminomagasin.se/nyheter/2014/09/21/markus-torgeby-levde-fem-ar-i-skogen

Och lite senare https://www.ltz.se/2022-05-11/susanne-levde-i-ett-talt-pa-en-ode-o--blir-arets-aventyrare

Thure
"Löparens hjärta". Det finns Tv-dokumentär också om hans tid i skogen.

Jag hade en fotografvän i USA som bodde i sin husbuss året runt, Han hade mörkrum och duschkarbin i bussen. Jag fick låna den en 3 veckor och den var stor, törstig men mycket bekväm att bo i och att köra fram till biljettkiosken.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips