Gissa position Stockholms län

Den prisbelönta byggnationen har helt klart ett syfte men det är inte att generera värme. Det vi ser har en tredelad historia som är snart 60 år, snart 30 år samt 6 år i år.
 
Nån sorts gastankar eller silos alternativt vattentorn verkar det finnas på Hantverkarvägen 26 i Handen dvs nordost om Fredrika Bremergymnasiet. Kan det vara det som finns på bilden? På google maps street view är det en nyare färg i fläckmönster på plåtfasaderna än på google earth där det verkar målat i vitt samt rött och grönt.

Thure
hantverkarv.JPG
earth.JPG
 
Senast ändrad:
Du har prickat rätt byggnader Thure. Men det är inte gastankar utan vattentorn. Det första togs i drift 1964. 1994 uttökades det med ytterligare ett vattentorn bredvid det första. 2015 renoverades de och fick en ny beklädnad i aluminium med olika slipning. Det ledde till att de vann pris som årets Haningebyggnad 2016. Jag tycker de är rätt snygga men är kanske lite lokalpatriotisk.

Så stafettpinnen går tillbaka till dig om du inte vill gissa på fotoplats också.
 
Det är ju mycket jag som gissat sista tiden så jag släpper gärna in någon annan att gissa på fotoplats t ex med hjälp av google earth.

Nån gång ikväll kanske jag kan börja leta fotoplats själv också.

Thure
 
Nästan mitt i prick, bara 50 meter fel. Husen som syns till höger i bild ligger längs just Torgöts väg mot Gudöbroleden. Jag står på gångbron över Gudöbroleden bara ett stenkast från Torgöts väg.

Tillbaka till dig igen Thure.
 
OK tänkte men skrev inte att husen ligger utmed vägen. Fotografen är på andra sidan husen.

Var finns denna vattenbegjutna is?

Thure

Screenshot_20211020-061530.png
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.