Gissa position Västernorrland

Kan inte låta bli med en vild gissning trots att jag inte är från västernorrland.
Jag gissar att det är ångermanlandsälven vid sollefteå taget från T3's gamla område ner mot risön även om jag har för mig att det mindre skog där.
Motivet är då känt från norrlandsgulds ölburkar.

Nära men på södra sidan.

Ny bild åt andra hållet.

Bilagor

• P8057035.jpg
    P8057035.jpg
    34.6 KB · Visningar: 607

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Fantastisk utsikt över Ångermanälven både österut och västerut från detta ställe.

Bilagor

• P8037022.jpg
    P8037022.jpg
    61 KB · Visningar: 507
Jag antar att förra bilden är preskriberad. Var var det?

Ny bild. Jag tar en från i sommras som fanns i min telefon

Bilagor

• IMG_0549.jpg
    IMG_0549.jpg
    85.7 KB · Visningar: 449
Ny bild, lättare?

Bilden med liggande person och liggunderlag var svår.. pass. Någon annan?

Vill samtidigt bidra med en som jag tror lite lättare. Vad kan detta vara för en ståtlig vit byggnad? Tillhörig Höga Kusten-området, även om det inte ser så kuperat ut just där.

/Hög Kust

Bilagor

• DSC_0558.jpg
    DSC_0558.jpg
    137.3 KB · Visningar: 424
Ledtråd 1 till liggunderlagsbilden.

Fotot är taget från ett högt brant berg. Hunden och människan ligger på klippavsatsen. Sedan lutar det brant ner mot den lilla runda sjön nedanför berget. Scouter härjar vid sjön. Populär grillplats/utsiktsplats nära Sundsvall.

Ledtråd 2:

Skärmdump från hitta.se sett från i princip samma punkt som fotot är taget ifrån

Bilagor

• xxberget.jpg
    xxberget.jpg
    80.1 KB · Visningar: 393
Ny bild! helt fel säsong. Bilden är stulen så jag hoppas att personerna på bilden inte misstycker.

Vart är vi på väg?

Bilagor

• i-DH4XqzF-L.jpg
    i-DH4XqzF-L.jpg
    47.2 KB · Visningar: 355

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips