Gissa position Stockholms län

Helt rätt Ringblom. Brotorp var ett fiskartorp under Skarpnäcks gård. Fiske i Söderbysjön som tidigare gick fram till torpet. Torparen rodde också över trafikanter som skulle vidare mot Erstavik. Numera är Brotorp arrenderat av Skogsluffarna en anrik orienteringsklubb.

Thure

Ny bild och plats

Bilagor

• IMG_20210423_200050.jpg
    IMG_20210423_200050.jpg
    3.8 MB · Visningar: 138

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.
Jag kommer inte erkänna hur lång tid det tog innan jag insåg att ledtrådbild 1 i #4678 är samma fotoplatsplats/vy som i bildfrågan innan (#5670) 😁

Bron i den andra ledtrådsbilden skulle kunna vara vid Kräppladikets utlopp i Magelungen. Så då kanske kossorna ligger och solar på ängen mellan kraftedningen och nyss nämna bro?

Nu finns det visserligen broar väster om kraftledningen också, men det verkar inte vara lika vassbevuxet åt det hållet på satellitkartan så därför tror jag mer på Magelungs-sidan.

Tillräckligt bra svar. Bron på andra ledtrådsbilden är väster om kraftledningen (där cyklade jag genom 25 - 30 cm djupt vatten i onsdags.på grussstigen) och boskapen är strax öster om kraftledningen.

Var så god med ny bild Lasse.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips