Gissa position Stockholms län

Helt rätt Ringblom. Brotorp var ett fiskartorp under Skarpnäcks gård. Fiske i Söderbysjön som tidigare gick fram till torpet. Torparen rodde också över trafikanter som skulle vidare mot Erstavik. Numera är Brotorp arrenderat av Skogsluffarna en anrik orienteringsklubb.

Thure

Ny bild och plats

Bilagor

• IMG_20210423_200050.jpg
    IMG_20210423_200050.jpg
    3.8 MB · Visningar: 156

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Jag kommer inte erkänna hur lång tid det tog innan jag insåg att ledtrådbild 1 i #4678 är samma fotoplatsplats/vy som i bildfrågan innan (#5670) 😁

Bron i den andra ledtrådsbilden skulle kunna vara vid Kräppladikets utlopp i Magelungen. Så då kanske kossorna ligger och solar på ängen mellan kraftedningen och nyss nämna bro?

Nu finns det visserligen broar väster om kraftledningen också, men det verkar inte vara lika vassbevuxet åt det hållet på satellitkartan så därför tror jag mer på Magelungs-sidan.

Tillräckligt bra svar. Bron på andra ledtrådsbilden är väster om kraftledningen (där cyklade jag genom 25 - 30 cm djupt vatten i onsdags.på grussstigen) och boskapen är strax öster om kraftledningen.

Var så god med ny bild Lasse.

Thure

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.