Gissa position Stockholms län

Helt rätt Ringblom. Brotorp var ett fiskartorp under Skarpnäcks gård. Fiske i Söderbysjön som tidigare gick fram till torpet. Torparen rodde också över trafikanter som skulle vidare mot Erstavik. Numera är Brotorp arrenderat av Skogsluffarna en anrik orienteringsklubb.

Thure
 
Jag kommer inte erkänna hur lång tid det tog innan jag insåg att ledtrådbild 1 i #4678 är samma fotoplatsplats/vy som i bildfrågan innan (#5670) 😁

Bron i den andra ledtrådsbilden skulle kunna vara vid Kräppladikets utlopp i Magelungen. Så då kanske kossorna ligger och solar på ängen mellan kraftedningen och nyss nämna bro?

Nu finns det visserligen broar väster om kraftledningen också, men det verkar inte vara lika vassbevuxet åt det hållet på satellitkartan så därför tror jag mer på Magelungs-sidan.
 
Tillräckligt bra svar. Bron på andra ledtrådsbilden är väster om kraftledningen (där cyklade jag genom 25 - 30 cm djupt vatten i onsdags.på grussstigen) och boskapen är strax öster om kraftledningen.

Var så god med ny bild Lasse.

Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.