Gissa position Stockholms län

Helt rätt Ringblom. Brotorp var ett fiskartorp under Skarpnäcks gård. Fiske i Söderbysjön som tidigare gick fram till torpet. Torparen rodde också över trafikanter som skulle vidare mot Erstavik. Numera är Brotorp arrenderat av Skogsluffarna en anrik orienteringsklubb.

Thure

Ny bild och plats

Bilagor

• IMG_20210423_200050.jpg
    IMG_20210423_200050.jpg
    3.8 MB · Visningar: 159
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Jag kommer inte erkänna hur lång tid det tog innan jag insåg att ledtrådbild 1 i #4678 är samma fotoplatsplats/vy som i bildfrågan innan (#5670) 😁

Bron i den andra ledtrådsbilden skulle kunna vara vid Kräppladikets utlopp i Magelungen. Så då kanske kossorna ligger och solar på ängen mellan kraftedningen och nyss nämna bro?

Nu finns det visserligen broar väster om kraftledningen också, men det verkar inte vara lika vassbevuxet åt det hållet på satellitkartan så därför tror jag mer på Magelungs-sidan.

Tillräckligt bra svar. Bron på andra ledtrådsbilden är väster om kraftledningen (där cyklade jag genom 25 - 30 cm djupt vatten i onsdags.på grussstigen) och boskapen är strax öster om kraftledningen.

Var så god med ny bild Lasse.

Thure

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.