Gissa position Stockholms län

Myren och trädvegetationen påminner lite om området sydost om länets högsta punkt. Men där finns nog inte en så lång spång.

Thure
 
Jag har letat lite med kartor men kommer ingen vart. Funderar på varför om det inte är vandringsled. För fiskare eller jägare? Grovt grus kanske indikerar fordon?

Thure
 
Med "inte markerad led" menar jag att det inte sitter några led-markeringar, dvs det är inte Roslagsleden, Huddingeleden, Sörmlandsleden, Hälsans stig eller annan namngiven led/slinga etc. Men det är en stig som finns med på kartorna.

Ledtråden om grovt grus är lite mer klurig än så. Det finns visserligen väger inte allt för långt bort, men det är inte det jag menar.

En annan ledtråd kan vara att drygt två kilometer, fågelvägen, härifrån sker produktion av varor som de flesta av oss har i glaset eller bilen.
 
I bil resp glas. Bensin och dryck kanske? Då tänker jag på Nynäshamn med oljeraff och bryggeri.

Kan det vara vid Norvik?

Thure
 
Du tänker i rätt banor, men produkterna jag tänker på blandas ibland i glaset av vissa mindre nogräknade men det är inte att rekommendera. Viss del av det som produceras har även stark anknytning till detta forum.
 
Stämmer bra Thure.
Ör är ett annat namn för grovt grus. I Jordbro industriområde finns dels Kemetyl (min arbetsplats för övrigt) som bland annat tillverkar T-röd och spolarvätska, men även Coca Cola håller till där. Och det hälls ju i glaset.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.