Gissa position Stockholms län

Jo du Thure, visst.. Det kan ju mycket väl vara det också. Har för mig det bodde en snubbe i tält uppe på berget där, och som hade en husliknande konstruktion. Du bor väl i krokarna där, och vet nog närmre. Säkert har du rätt.

Det gäller ju att få in de rätta vibbarna i dom här gissningarna,. Har man inte varit på platsen så är det ju knepigt.

Bilagor

• att gissa på.png
    att gissa på.png
    437.2 KB · Visningar: 28
Det är fel sida om Ältavägen samt fel sida om Söderbysjön.

Vi är i närheten där den kvinnliga rapparen Silvana Imam för sisådär 10 år sedan gjorde sitt första framträdande för en större publik.

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Har för mig jag sett den flickan på Skeppsholmen i ett uppträdande för länge sedan.

Men.. jag märker att detta tyvärr är lite väl långt borta nu, ifrån min gotländska horisont att gissa på.
Klurig bild annars.

Vi är flera hundra meter väster om Älta gård och cirka 1 km från Lilla Sickla gård. Det finns närhet till två utegym.

Aktuellt

Vandra säkert i värmeböljan

Vandra säkert i värmeböljan
Sommarvandringar står på schemat för många, men värmen ökar risken för både vätskebrist och värmeslag. Med rätt planering kan du njuta av turen.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.
Du menar kanske Nacka gård.

I så fall blir min gissning i branten ett par hundra metet söder om Nackanäsbron.

Thure

Screenshot_20260514_230453_Min karta.jpg

Lite knepigt att få ihop Älta gård och Lilla Sickla med de avstånd du anger. Älta gård ligger ju öster om Ältasjön.

Men kanske avser du området SV om gamla Nacka kyrkogård. Det skulle stämma med 1 km från L Sickla och ett par hundra meter väster om Ältavägen.

En plats i närheten heter Klövertäppan och här finns också ett par utegymsinstallationer.

Screenshot_20260515_164941_Min karta.jpg

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.