Gissa position Stockholms län

Vi tar en bild från fikapaus under helgens promenad. Inte Stockholms stad, men väl Stockholms län.

Bilagor

• Utsidan1.jpg
    Utsidan1.jpg
    96.2 KB · Visningar: 241

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Inte så många detaljer i den bilden som kan leda till rätt svar, men någonstans måste vi börja gissa.

Jag gör som jag brukar och utgår från Stockholm Läns smultronställe No1 Tyresta och gissar att ni kanske sitter vid Gammeldammen bredvid Årsjön?

Frågan är hur nära "inte långt från sanningen" är?

Borde rimligen vara någon av de närliggande vattnen i alla fall, men känner inte riktigt igen strandkanten. Bäver verkar finnas där, men de finns å andra sidan i flertalet av Tyrestas sjöar.

Men för att fortsätta gissa, Årsjöns södra del, mellan Sörmlandsleden och vedförrådet kanske?

Rätt svar! Mörtsjön är det. Erkänner att det inte var en så bra bild, men I hastigheten var det vad jag hittade.

Då så seasteel, då var de din tur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips