Gissa position Stockholms län

Vi tar en bild från fikapaus under helgens promenad. Inte Stockholms stad, men väl Stockholms län.

Bilagor

• Utsidan1.jpg
    Utsidan1.jpg
    96.2 KB · Visningar: 262
Inte så många detaljer i den bilden som kan leda till rätt svar, men någonstans måste vi börja gissa.

Jag gör som jag brukar och utgår från Stockholm Läns smultronställe No1 Tyresta och gissar att ni kanske sitter vid Gammeldammen bredvid Årsjön?

Frågan är hur nära "inte långt från sanningen" är?

Borde rimligen vara någon av de närliggande vattnen i alla fall, men känner inte riktigt igen strandkanten. Bäver verkar finnas där, men de finns å andra sidan i flertalet av Tyrestas sjöar.

Men för att fortsätta gissa, Årsjöns södra del, mellan Sörmlandsleden och vedförrådet kanske?

Aktuellt

Vinn "Sarek: en biografi" av Claes Grundsten!

Författaren, fotografen och Utsidan-bloggaren Claes Grundsten har skrivit en bok om sin långa relation till Sarek. Här har du chansen att vinna den!

Starta din egen blogg på Utsidan!

Vill du nå ut med dina äventyr till över hundra tusen friluftsintresserade? Börja blogga på Utsidan! Här hittar du en guide över hur du kommer igång.

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.
Rätt svar! Mörtsjön är det. Erkänner att det inte var en så bra bild, men I hastigheten var det vad jag hittade.

Då så seasteel, då var de din tur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips