Gissa position Stockholms län

Pelarna

liknar Essingeleden men jag får inte ihop bakgrunden. Stannar på nya Lidingöbron från Ropsten och att Lidingö är i bakgrunden.

Thure
 
Senast ändrad:
Varifrån

är de här två bilderna?

Vad står det på skylten på vindskyddet som jag suddat ut texten på?

Thure
 

Bilagor

  • PICTee.jpg
    PICTee.jpg
    100.6 KB · Visningar: 210
  • PICTff.jpg
    PICTff.jpg
    114.5 KB · Visningar: 211
Tyresta är

rätt Junioren men sjön är inte Bylsjön. Hur kom du på att det var Söderbysjön i bilden #487?

Vindskyddet #494 ligger vid en mycket fin rastplats och den är välbeskriven i många www-texter där också upplysningen på skylten jag suddat brukar nämnas.

Thure
 
Förra bilderna

Söderbysjön, tyckte jag kände igen strandlinjen till vänster med tallarna, med ska ärligt säga att det var en gissning. Kan man säga att det var en känsla av att man kände igen sig men kunde inte precisera exakt var?
Vad står den som fotar på ?

Junioren
 
Nere vid

stranden på Söderbysjön strax öster om badstranden finns en skogklädd udde. Detta var platsen för en filminspelning http://www.sfi.se/sv/svensk-filmdatabas/Item/?itemid=4279&type=MOVIE&iv=RecordingPlace och man kan fortfarande se spår av fundamenten till kulissbyggena i klippan.

Altnog till frågan. Norr om udden finns ett par containrar som innehåller kanadensare och utanför dessa finns en sjösättningsbrygga vid en liten vik. Strax öster därom finns en klippa där man kan ha bra utsikt för att ta bilderna jag visade. (Det är jag som har hatt på de första två bilderna).

Thure
 
Årsjön

Tänker vidare och vill minnas att det finns ett liknande vindskydd vid Årsjön södra delen på västra sidan. Kan kanske vara det?

Junioren
 
Årsjön är rätt

På skylten står det ved 250 meter. Man får även tälta vid vindskyddet. FInt att bada och samlas kring lägerelden här.

Pappan och sonen går på vägen en bit söder om Årsjön.

Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.