Gissa position Stockholms län

Då ska ni få mer att resonera kring.... :)

Vad heter fotbollsplanen månntro och vad heter det gula laget?

Undrar om det blir kallt i vinter... Riktigt kallt...?
Ett fotbollslag från Hisingen kan ge er hjälp på traven...

abisko.jpg
 
den dvs sjön Tärnan utan så mycket ledtrådar Peter.

Thure

Den här gången var det ren tur. Jag gick och grunnade lite på din bild och råkade som sagt se bänken på Tranevings hemsida. Detta inför att vi gick just från Hemfosa till vindskyddet vid Muskan igår och vidare till Ösmo och pendeltåget i morse. Min bild är tagen igår eftermiddag...
 

Bilagor

  • IMGP3721.jpg
    IMGP3721.jpg
    70 KB · Visningar: 209
#481

Inte lätt. Börjar dock med att tycka att det ser ut att vara i Roslagen (eller för den delen Södertörn) och att Hisingens fotbollslag heter Häcken...
 
Tyckte att det var något bekant

med den där idrottsplatsen och tror att jag fyllt på vatten där vid en cykeltur för ett par år sedan. http://www4.idrottonline.se/default.aspx?id=119479 visar nog samma omklädnings och klubblokaler vid Lundbyvallen i Riala.

Gula tröjor, svarta byxor och gula strumpor
stämmer med Riala GoIF och är liknande dräkt som BK Häcken på Hisingen.

OOps ser att Peter också är inne på Häcken och Roslagen bäst att posta nu.

Antar att det är Vargavinter och Rialavargarna du tänker på i din ledtråd Stefan.

Thure
 
Den här gången var det ren tur. Jag gick och grunnade lite på din bild och råkade som sagt se bänken på Tranevings hemsida. Detta inför att vi gick just från Hemfosa till vindskyddet vid Muskan igår och vidare till Ösmo och pendeltåget i morse. Min bild är tagen igår eftermiddag...

Vi tältade ca 50 meter norr om bänken för en vecka sedan.

Thure
 
Visst är det Lundbyvallen i Riala och att det var vargavinter jag var ute efter...
Fast fotbollslaget på Hisingen som jag var ute efter var just Lundby och inte Häcken...
Om jag minns rätt var det reservlagsmatch mellan Riala och Söderby-Karl, denna dag som var den 17 augusti 2002...

Står på vägen mot Sättra, söder om fotbollsplanen...

Så, nu får någon annan ta vid medan jag letar bilder i gömmorna...
 
#487

Vilken sjö på dessa två bilder?

Thure
 

Bilagor

  • paddelhajk%20077.jpg
    paddelhajk%20077.jpg
    113.1 KB · Visningar: 179
  • paddelhajk%20078.jpg
    paddelhajk%20078.jpg
    118.8 KB · Visningar: 201
Var det så enkelt?

Vad tog du det på?

Här en bild som är mera avslöjande. Nackamasterna kan anas även på en av de första två bilderna.

Har du någon bild Junioren?

Thure
 

Bilagor

  • paddelhajk%20088.jpg
    paddelhajk%20088.jpg
    65.7 KB · Visningar: 211
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.