Gissa position Stockholms län

Ok, I see.
Nä inte på bild 1616, men husen på bilden 1628 :) Dvs. institutionsbyggnaderna, som du kallar dem.

BTW, vet inte hur ni "arbetar" i denna tråd, men i andra forum lägger den ut en bild som löst gåtan. Denne har 24 timmar på sig att lägga ut en ny gåta, från det att rätt svar är bekräftat. Om ingen ny gåta läggs upp är det "fritt" för annan att lägga upp en ny gåta. Kanske det kan passa även här?
Bara en fråga.

Bilden

#1628 är tagen ned mot Trångsund dvs i vänster del av bilden ses villorna på Persudde Tyresö kommun.

Fotoplatsen längst ut på udden öster om Skrubba holmar dvs sydligaste delen av udden ut i Drevviken SO Flatensjön.

Den som svarat rätt har normalt första tjing på nästa bild men ibland hinner någon annan före eller så överlåts rätten till den som har en lämplig bild.

Nu finns två första tjingare Peter och Junioren.

Thure

Tar på mig vinnarrollen och lägger ut en bild:

Var SKOLA det här kunna vara någonstans?

Bilagor

• JR00037.jpg
    JR00037.jpg
    40.6 KB · Visningar: 243

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Kul att det blir

lite aktivitet i tråden. Måste försöka komma ihåg att ta lite mera bilder så att jag kan fortsätta bidra.

Den här bilden tror jag inte jag använt tidigare i tråden. Har några ytterligare hemma att ta till senare.

Fotoplats? Ungefärlig räcker.

Thure

Bilagor

• pic_114718_chop.jpg
    pic_114718_chop.jpg
    20.2 KB · Visningar: 237

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.