Gissa position Stockholms län

Ok, I see.
Nä inte på bild 1616, men husen på bilden 1628 :) Dvs. institutionsbyggnaderna, som du kallar dem.

BTW, vet inte hur ni "arbetar" i denna tråd, men i andra forum lägger den ut en bild som löst gåtan. Denne har 24 timmar på sig att lägga ut en ny gåta, från det att rätt svar är bekräftat. Om ingen ny gåta läggs upp är det "fritt" för annan att lägga upp en ny gåta. Kanske det kan passa även här?
Bara en fråga.
 
Bilden

#1628 är tagen ned mot Trångsund dvs i vänster del av bilden ses villorna på Persudde Tyresö kommun.

Fotoplatsen längst ut på udden öster om Skrubba holmar dvs sydligaste delen av udden ut i Drevviken SO Flatensjön.

Den som svarat rätt har normalt första tjing på nästa bild men ibland hinner någon annan före eller så överlåts rätten till den som har en lämplig bild.

Nu finns två första tjingare Peter och Junioren.

Thure
 
Kul att det blir

lite aktivitet i tråden. Måste försöka komma ihåg att ta lite mera bilder så att jag kan fortsätta bidra.

Den här bilden tror jag inte jag använt tidigare i tråden. Har några ytterligare hemma att ta till senare.

Fotoplats? Ungefärlig räcker.

Thure
 

Bilagor

  • pic_114718_chop.jpg
    pic_114718_chop.jpg
    20.2 KB · Visningar: 156
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Daddy Lägerplats i Stockholms närhet sökes! Stockholm 12
Arne L Stockholms gröna kilar. Agera nu! Stockholm 29

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.