G-1000 anorak för 4500?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Då förväntar vi oss självklart "riktiga" bilder på anoraken :)

Hur är kragen och luvan på den? Vill själv gärna ha en rymlig luva och hög krage om det ska bli köp.

Hoppas du blir nöjd! :)

Jag har inte läst igenom hela tråden så jag kanske upprepar något som redan är sagt.
Var idag hos fjällräven för att kolla om anoraken var värd priset. Såg att den stora dragkedjan i halsen var i plast, jag trodde metalkedjor höll bättre? Det jag gillar med den är längden och den breda halsen annars hade jag gjort väldigt mycket annorlunda.
Jag skulle aldrig pröjsa mer än 2500:- för den.

Har heller inte läst hela tråden, men är övertygad om att den typen av lösningar uppriktigt talat kan skada ett gediget företag som Fjällräven. Hur trovärdigt är det med en vanlig anorak för 4500?

Då har jag testat anoraken http://idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=17405&plats_id=1433 under tre dagars älgjakt. Jag inpregm...(vaddetnuheter) med grönlandsvax två ggr med hjälp av en hårtork. Den blev lite flammig i färgen av detta men jag körde den vänd ut och in i torktummlaren med två blöta handdukar och då fick den tillbaka sin vanliga färg. Jag köpte en strl XL (56) och den passade mig bra. Ärmarna var något långa men det visade sig vara bra då jag utan svårighet kunde dra in händerna och värma dessa då man blir kall efter ett par timmar på passet. I huvan fick jag plats med ett huvud med mössa på. Man kunde dessutom dra ihop luvan baktill med ett resårsnöre så att luvan inte föll ner framför ögonen. Fickorna var rejält tilltagna och ventilerings öppningarna längs med sidorna och upp under armarna kom till anvndning och det upplevde jag mkt possitivt. På den ena sidan kunde man öppna upp helt och hållet för att underlätta av och på tagning vilket var bra om man hade en tjocktröja på sig. Det som jag kan vara lite kritiskt till är att dragkedjorna inte var av den "grövre" modellen. Jag upplevde dom lite klena. Jag har ett plagg som jag är nöjd med över förväntan och jag rekomenderar den verkligen!

Visst är det dyrt och inget jag tänker köpa men Fjällräven gör bara vad vilket förtag som helst gör, försöker öka sin vinst. Om dom kan sälja en bomullsjacka för 4500 så grattis.

KM klarar av det så varför inte FR?

//Per

Se bara på Apple..säljer en Ipod touch för 1190:- och motsvarande Iphone kostar 3300:-, det enda som egentligen skiljer är telefonfunktionen, vad kan den kosta...100 spänn att lägga in.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips