G-1000 anorak för 4500?

Nån som känner till var man kan köpa en vit anorak, företrädesvis i bomullstyg eller polyster/bommullsmix?

http://www.bbfab.se/ Har försvarets gamla snöblus. Modellen tillverkades både i 100% bomull och blandat med polyester. Modellerna går att skilja åt om man vet hur.

Även: http://www.surplus.se/component/pag...acturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,26/ eller http://www.surplus.se/component/pag...acturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,26/
 
Snöblus m/62 går bort, den är ingen anorak. Tyvärr skulle jag behöva något i en mindre storlek än de vanliga militära överskottsblusarna, de flesta är så stora att jag skulle kunna använda dom som nödbivack... :)
 
Vad ska du hade den till? Kommer ju att bli skitig på ca 5 minuter :) http://nettbutikk.bergans.no/Bekled...ight-Anorak--White-L--129261-p0000088714.aspx

Där var en mer minimalistisk och inget jag skulle köpa, kort och tunn men snygg. Norska flaggan får du sprätta bort.

WEB_Image%20Microlight%20Anorak%20%20White%20L%20315691455.Jpeg


Snöblus m/62 går bort, den är ingen anorak. Tyvärr skulle jag behöva något i en mindre storlek än de vanliga militära överskottsblusarna, de flesta är så stora att jag skulle kunna använda dom som nödbivack... :)
 
Snöblus m/62 går bort, den är ingen anorak. Tyvärr skulle jag behöva något i en mindre storlek än de vanliga militära överskottsblusarna, de flesta är så stora att jag skulle kunna använda dom som nödbivack... :)

Det är snöblusen jag har. Tycker inte att min är för stor.

Sent from my HTC Vision using Tapatalk
 
Det är snöblusen jag har. Tycker inte att min är för stor.
Passformen torde bero på hur lång och ståtlig man är. Jag väger som en räka och ser därmed ut som en illa revad mast med snöblusen på. Blir knasig på allt överskottstyg.

Tack Niklaz, det där såg ju intressant ut. Syftet med vit anorak är naturligtvis att ha möjligheten att vara diskret i snötäckt landskap.
 
Passformen torde bero på hur lång och ståtlig man är. Jag väger som en räka och ser därmed ut som en illa revad mast med snöblusen på. Blir knasig på allt överskottstyg.

Tack Niklaz, det där såg ju intressant ut. Syftet med vit anorak är naturligtvis att ha möjligheten att vara diskret i snötäckt landskap.

Annars är det ju en smal sak att sy in den, går på ett kick.:)
 
Misstänkte det. Jag köpte ett camokit i vintras som inte riktigt var så diskret som jag hoppats på. Var lite mer grenar på tyget än jag egentligen var ute efter.

Tack Niklaz, det där såg ju intressant ut. Syftet med vit anorak är naturligtvis att ha möjligheten att vara diskret i snötäckt landskap.
 
förutsätter att denna serie har en annan kvalitet på tyg och sömmar än vad de andra modellerna har då de senaste åren har kvaliten varit usel på fjällräven, tyg blir utnött av ingenting och sömmar spricker. förra årets vinter kurs så var det 3 personer som kom med spillrans nya fjällrävenbyxor, samtliga spräckte byxorna i grenen inom 2 dagar. vilket också har hänt mig på de senaste byxorna som jag har men då tog det 3 dagar.
 
förutsätter att denna serie har en annan kvalitet på tyg och sömmar än vad de andra modellerna har då de senaste åren har kvaliten varit usel på fjällräven, tyg blir utnött av ingenting och sömmar spricker. förra årets vinter kurs så var det 3 personer som kom med spillrans nya fjällrävenbyxor, samtliga spräckte byxorna i grenen inom 2 dagar. vilket också har hänt mig på de senaste byxorna som jag har men då tog det 3 dagar.

Varför förutsätter du det Jonas? Sen när blev det en koppling mellan pris och kvalitet på Fjällrävens grejer?

/Thomas J
 
det som är synd är ju att folk tror det, har en gammal vit snöblus från försvaret som jag har haft i skog i 10 år och då har jag inte varit snäll med den och den är fortfarande inga hål eller sömmar som har släppt och den kostade 50 kr om jag mins rätt
 
Passformen torde bero på hur lång och ståtlig man är. Jag väger som en räka och ser därmed ut som en illa revad mast med snöblusen på. Blir knasig på allt överskottstyg.

Tack Niklaz, det där såg ju intressant ut. Syftet med vit anorak är naturligtvis att ha möjligheten att vara diskret i snötäckt landskap.

Jag är också smal som en räka, men lång. Du får mycket skrädderi för mellanskillnaden mot ett nytt plagg. Tyget är lätt att sy i. Känslan av att ha sitt "eget" plagg är också fin.

Sent from my HTC Vision using Tapatalk
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Miroslav Jacka: Alternativ till Lappland jacka i G-1000? Kläder 12
naturälskaren Felköp? Vandringsbyxor G-1000 Kläder 19
alextangclan Gore-tex VS G-1000 Kläder 17
rJohansson Impregnera G-1000? Kläder 18
Noffaren Färga en G-1000 jacka? Kläder 11
haiwa jacka i g-1000 eller goretex + knickers Kläder 2
haiwa jacka i g-1000 eller goretex + knickers Kläder 15
pelka Fjällräven PAK5 G-1000 Trousers! Kläder 1
Snubblaren G-1000 jacka? Kläder 17
mipert Var kan jag köpa G-1000 väv? Kläder 5
LarssonMik skinn eller g-1000 Kläder 3
Johan_olsson Regnjacka á 1000:- Kläder 13
Johan.H Anorak tips Kläder 9
thureb Anorak för regnväder på liggcykel Kläder 22
ilves Anorak utan dragkedjor.? Kläder 7
vandrafjäll Gammal Haglöfs Anorak i Climatic Kläder 8
Riddleo Fällräven Anorak no. 8 Kläder 25
superc0ntra Itab Hunting Anorak, nån som använt Kläder 10
Crosstjeck Anorak: Fjällrävens Gutulia, Norrona Svalbard eller Bergans Nordmarka? Kläder 53
J Daniels Lars fälts anorak. Kläder 11
mindful Impregnera en gammal anorak Kläder 4
langby TNF Triumph Anorak Kläder 0
åkersorken GTX Anorak Kläder 4
Smogz Anorak för vårvinterfjäll Kläder 37
lassemalvan NJAL ANORAK Kläder 3
plp Val av Anorak i främst bomull - ingen GT! Kläder 8
100826 Everest Anorak Kläder 4
J.Bergh Klättermusens anorak Njal Epic? Kläder 1
Hedman Liten anorak? Kläder 4
Labben Tierra Ventura anorak Kläder 0
huskey klättermusens anorak Kläder 2
henrik.sandgren Haglöfs Lim Gram Anorak?? Kläder 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.