Biljetter till fjällvärlden 2024
- Trådstartare GustavOh
- Start datum
om marknaden, inom samhällets ramar och givande av förutsättningar, ger att ett alternativ med flyg är både snabbare OCH billigare måste man överväga hur mycket jag som enskild ska ta miljöansvaret ...Klimatvänligt?
Du vet att vädret i Sarek är som det är. Det är nog bättre för dig att vara på Mallis.Jag har aldrig bokat långt i förväg, jag måste se väderläget först innan jag beslutar mig. Är det pissväder och kallt så blir det Mallis istället, men brukar lösa sig med en tågbiljett i sista stund, kanske blivit värre sen sist.
Senast gången i sarek hade jag +20° hela veckan.
Jag har aldrig bokat långt i förväg, jag måste se väderläget först innan jag beslutar mig. Är det pissväder och kallt så blir det Mallis istället, men brukar lösa sig med en tågbiljett i sista stund, kanske blivit värre sen sist.
Senast gången i sarek hade jag +20° hela veckan.
Jo, det är väl mer åt det senare - "inte katastrofväder" man är ute efter. Snöstorm och minusgrader dagtid vill jag inte ha, och brukar kunna förutsägas rätt bra av smhiBra tips, så har jag oxå gjort. Om man kan vara flexibel och vänta på en bra 10-dagars prognos. Eller åtminstone inte katastrof-väder, då är det bättre att vänta.
Nej, det är det inte - men jag kan inte klandra lorenzr för att han gjorde det valet i just detta fall.Klimatvänligt?
Funkar inte att boka sovvagn ens i juli. Vy säger att man måste ringa och boka :-(Nu säger sig VY ha släppt alla sommarbiljetter, men det finns inga avgångar söderut 4-6/8![]()