Biljetter till fjällvärlden 2024

HasseQ

Temp. avstängd
Självklart att man tar flyg då. Om det knappt går att boka tåg, och det dessutom är en dyr, krånglig och lång resa.

Nu fanns det avgångar kvikkjokk och söderut även i augusti.... men inte med VY utan bara norrtåg från Boden med byte i Umeå.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

HasseQ

Temp. avstängd
Alla gör sina egna val hur man vill resa, såklart !

Därmot är det himla trist & segt med folk som alltid ska klaga på andra. Bättre att dom slutar gnälla.

Det är oxå trist att tåg funkar så dåligt, när nog många hellre skulle välja det.

Jag har aldrig bokat långt i förväg, jag måste se väderläget först innan jag beslutar mig. Är det pissväder och kallt så blir det Mallis istället, men brukar lösa sig med en tågbiljett i sista stund, kanske blivit värre sen sist.

Senast gången i sarek hade jag +20° hela veckan.

Jag har aldrig bokat långt i förväg, jag måste se väderläget först innan jag beslutar mig. Är det pissväder och kallt så blir det Mallis istället, men brukar lösa sig med en tågbiljett i sista stund, kanske blivit värre sen sist.

Du vet att vädret i Sarek är som det är. Det är nog bättre för dig att vara på Mallis.

HasseQ

Temp. avstängd

Bra tips, så har jag oxå gjort. Om man kan vara flexibel och vänta på en bra 10-dagars prognos. Eller åtminstone inte katastrof-väder, då är det bättre att vänta.

Bra tips, så har jag oxå gjort. Om man kan vara flexibel och vänta på en bra 10-dagars prognos. Eller åtminstone inte katastrof-väder, då är det bättre att vänta.
Jo, det är väl mer åt det senare - "inte katastrofväder" man är ute efter. Snöstorm och minusgrader dagtid vill jag inte ha, och brukar kunna förutsägas rätt bra av smhi

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips