Biljetter till fjällvärlden 2024

HasseQ

Avslutat
Självklart att man tar flyg då. Om det knappt går att boka tåg, och det dessutom är en dyr, krånglig och lång resa.
 
Nu fanns det avgångar kvikkjokk och söderut även i augusti.... men inte med VY utan bara norrtåg från Boden med byte i Umeå.
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

HasseQ

Avslutat
Alla gör sina egna val hur man vill resa, såklart !

Därmot är det himla trist & segt med folk som alltid ska klaga på andra. Bättre att dom slutar gnälla.

Det är oxå trist att tåg funkar så dåligt, när nog många hellre skulle välja det.
 

avslutat103413

Avslutat
Jag har aldrig bokat långt i förväg, jag måste se väderläget först innan jag beslutar mig. Är det pissväder och kallt så blir det Mallis istället, men brukar lösa sig med en tågbiljett i sista stund, kanske blivit värre sen sist.

Senast gången i sarek hade jag +20° hela veckan.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Jag har aldrig bokat långt i förväg, jag måste se väderläget först innan jag beslutar mig. Är det pissväder och kallt så blir det Mallis istället, men brukar lösa sig med en tågbiljett i sista stund, kanske blivit värre sen sist.

Senast gången i sarek hade jag +20° hela veckan.
Du vet att vädret i Sarek är som det är. Det är nog bättre för dig att vara på Mallis.
 

HasseQ

Avslutat
Jag har aldrig bokat långt i förväg, jag måste se väderläget först innan jag beslutar mig. Är det pissväder och kallt så blir det Mallis istället, men brukar lösa sig med en tågbiljett i sista stund, kanske blivit värre sen sist.

Senast gången i sarek hade jag +20° hela veckan.

Bra tips, så har jag oxå gjort. Om man kan vara flexibel och vänta på en bra 10-dagars prognos. Eller åtminstone inte katastrof-väder, då är det bättre att vänta.
 

avslutat103413

Avslutat
Bra tips, så har jag oxå gjort. Om man kan vara flexibel och vänta på en bra 10-dagars prognos. Eller åtminstone inte katastrof-väder, då är det bättre att vänta.
Jo, det är väl mer åt det senare - "inte katastrofväder" man är ute efter. Snöstorm och minusgrader dagtid vill jag inte ha, och brukar kunna förutsägas rätt bra av smhi
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.