Återvinna klätterprylar!

Hej Utsidan!

Jag tycker om återvinning och blev inspirerad av en tråd i amerikanska klätterforumet på Supertopo.com som handlade om att återvinna klätterprylar. Så jag bestämde mig för att prova på att göra en dörrmatta av ett gammalt klätterrep..

Vad tycks? Det tog ett par-tre timmar och var lite pilligt men jag är rätt nöjd med tanke på att det var första försöket.. =)

Har ni några andra exempel på hur gamla klätterprylar kan få nytt liv?
 

Bilagor

  • IMG_0219.jpg
    IMG_0219.jpg
    70 KB · Visningar: 643
Just det, härligt! Jag har en ensam kamlob som hänger i ett repsnöre i backspegeln på bilen. Från min första kamsäkring, en gammal hb flexifit. Lite på skoj, motsvarande surfarnas hajtand i backspegeln..
 
Just det, härligt! Jag har en ensam kamlob som hänger i ett repsnöre i backspegeln på bilen. Från min första kamsäkring, en gammal hb flexifit. Lite på skoj, motsvarande surfarnas hajtand i backspegeln..

Coolt. Sån voll jag ha! Möjligen skulle jag oroa mig för att tjuvar fattar att det finns mer roligt skrot dolt i bakluckan. Fast det kanske paddan i baksätet och SKFloggan i bakrutan redan avslöjat...
 
Dörrmattan i dagsljus, avslutade klättermässigt med en dubbelåtta, och kamloben i backspegeln..

Det måste finnas massor av mer sånt här som ligger och lurar hemma hos er andra nördar. Kom igen, dela med er! =)
 

Bilagor

  • DSC_0050.jpg
    DSC_0050.jpg
    55.6 KB · Visningar: 514
  • IMG_0222.jpg
    IMG_0222.jpg
    64.8 KB · Visningar: 545
Jag gillar hur du coilat repet, så man tydligt ser var mitten finns :) Snygg matta.

Nyckelring med toppbiten från en gammal cam här.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.