Tips på bra goretex-jacka

Hejsan
Tänkte köpa en goretex-jacka att ha till skidåkning (utför/längd), vandring m.m. Har ni några tips på en prisvärd under 3000?
Bra återförsäljare? (kommer nog inte köpa på nätet)

MVH/
Nisse
 
Om du har möjlighet skulle jag föreslå att du satsar någon tusenlapp till på din jacka. I 4000-5000 kronors-klassen finns de riktigt fina GORE-TEX-jackorna. Själv är jag förtjust i Tierra och är mycket nöjd med en svart Intrépido Jacket. Den är i det närmaste perfekt för sitt ändamål. Den har ett 3-lagers GORE-TEX XCR samt GORE-TEX XCR stretchmaterial vilket gör den ytterst behaglig och allround.

Då det gäller GORE-TEX-jackor under 3000 kronor så har Tierra sin Platina Jacket, vilken jag hört mycket gott om. Vad du missar där, jämfört med t. ex. Intrépido är XCR-lagret som gör att plagget, enligt tillverkaren, andas 25% bättre.

Då det gäller återförsäljare så beror det på var du bor. Själv bor jag i Umeå och handlar de mesta av mina friluftsprylar på Utebutiken, men de finns bara i Umeå och Östersund (om jag minns rätt). Tierras sortiment bör du annars hitta i de flesta välsorterade sport- och friluftsbutiker.
 

avslutad210712

Gäst
Har en Tierra Cassin Ridge jacka i GoreTex XCR och är mycket nöjd med den. Speciellt huvan är guld värd i dåligt väder. Normalpriset ligger väl på 4500:- ungefär men den tidigare modellen säljs ut nu på olika ställen bland annat på Fjällrävens outlet i Barkarby där jag köpte den för 2995:-.
 
mm...

Det finns ju fler märken än vad man kan räkna till.. Om jag inte minns fel var det någon tråd i sommras som lite lagom subjektivt radade upp en massa olika märken.

Sedan är ju alltid frågan om goretex är bäst eller ens prisvärd? Det finns ju ett helt gäng med membran som klarar sig lika bra eller bättre.

Får hålla med föregående lite om att det helt är upp till vilket pris och vart i landet du bor. Utbudet har i Gbg är väldigt stort. ett riktigt "smörgåsbord"

/t
 
Everest...

Tjenare!!

Kolla in Everest skaljackor för strax under 2000 kr...
Mycket prisvärda,kolla in på Stadium butiken.

Lycka till

Mvh Nicklas
 
Mm, Everest kan vara värt att kolla in. I mina ögon håller de mycket högre kvalite än Intersports McKinley. Jag har en av deras bättre skaljackor som jag köpte för ett par år sedan som håller hög kvalite.
 
Tack för alla svar
Hittade en Tierra Fitzroy på adventura.se (jag som intee tänkt köpa på nätet) för ett bra pris. Har någon erfarenhet av denna jacka?
Säljs Tierra i någon butik i Uppsalatrakten?

/Nisse
 
_Nisse_; sa:
Tack för alla svar
Hittade en Tierra Fitzroy på adventura.se (jag som intee tänkt köpa på nätet) för ett bra pris. Har någon erfarenhet av denna jacka?
Säljs Tierra i någon butik i Uppsalatrakten?

/Nisse

Tierra Fitzroy är en utgående modell som ersatts med Tierra Conrad Kain. Det är nog därför du fått ett sådant fint pris på den och jag tycker definitivt att du ska slå till, men jag är lite skeptisk till om du hittar jackan någon annanstans än på Adventura. Särskilt svårt kan jag tänka mig att det blir att hitta den i någon butik.
 
_Nisse_; sa:
Hejsan
Tänkte köpa en goretex-jacka att ha till skidåkning (utför/längd), vandring m.m. Har ni några tips på en prisvärd under 3000?
Bra återförsäljare? (kommer nog inte köpa på nätet)

MVH/
Nisse


kolla northstar

jag är nöjd med min

En toppmodells jacka i Event material.Stor justerbar formad huva som ger plats för hjälm samt god sikt.Dubbel dragkedja fram i ett överlappande system som utgör en vindklaff,även en säkerhet ifall den ena dragkedjan går sönder.Dragkedjorna är av vattentät YKK modell.4 st fickor,kardborreförslutning i ärmsluten.Strechcorduraförstäkning i armbågarna.
Vikt:595g

Läs mera om Eventmaterialet på http://www.eventfabrics.com

Pris 3290.00


[Ändrat av madmätz 2004-11-19 kl 20:24]
 

avslutad210712

Gäst
madmätz; sa:
_Nisse_; sa:
Hejsan
Tänkte köpa en goretex-jacka att ha till skidåkning (utför/längd), vandring m.m. Har ni några tips på en prisvärd under 3000?
Bra återförsäljare? (kommer nog inte köpa på nätet)

MVH/
Nisse


kolla northstar

jag är nöjd med min

En toppmodells jacka i Event material.Stor justerbar formad huva som ger plats för hjälm samt god sikt.Dubbel dragkedja fram i ett överlappande system som utgör en vindklaff,även en säkerhet ifall den ena dragkedjan går sönder.Dragkedjorna är av vattentät YKK modell.4 st fickor,kardborreförslutning i ärmsluten.Strechcorduraförstäkning i armbågarna.
Vikt:595g

Läs mera om Eventmaterialet på http://www.eventfabrics.com

Pris 3290.00


[Ändrat av madmätz 2004-11-19 kl 20:24]

Du har möjligen inte byxorna också? Är på jakt efter ett par byxor till vintern och tänkte köpa Tierras Cassin Ridge men om man får ett par eVent brallor för halva priset (skall ha två par) så är jag mycket nyfiken på hur modellen fungerar.
 
Jacka

Kolla här på utsidan finns allt massa bra jackor till i alla fall halva nypriset, o det mesta verkar vara välskött, (brukar vara det när man betalar 3-4ooo för en jacka,annars tips Klättermusen säljer sina nya Grim i röd grå för 3500 dock inte de med de fula blixtlåsen utan en nyare modell i Event
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Andy82 Tips på skaljacka Kläder 9
Engqvist Tips på bra tröja i ull. Kläder 36
Pseudonym Tips på klädmärken för bredaxlad? Kläder 3
Consultra Önskar tips på regnkläder till tonåring Kläder 3
fitur Tips på skaljacka för höst- och vintervandring Kläder 10
dmchris Tips på softshellbyxor för vandring Kläder 1
Vintervilan Tips på hiking/trekking skor? Kläder 0
stenblock Tips på Skor m rymlig tåbox? Kläder 23
bico Tips på strumpor och sockor i ull? Kläder 36
Punkt Tips på vår/höstjacka Kläder 2
Viktorious Tips sökes på stretchiga friluftsbyxor (dam) Kläder 3
disgruntled Behöver tips på skor/kängor för vandring. Kläder 6
Mansson Tips på damasker/ gaiters Kläder 12
Pippilotta08 Tips på varma stövlar sökes Kläder 18
pythagoras Tips på vinterjacka önskas Kläder 10
Mowgli33 tips på regntät damjacka med vindstrut Kläder 1
m_t_j Tips på bra zip-in jacka (mellanlagret) Kläder 0
dmchris Tips på vinterbyxa med "bib"? Kläder 12
Zip99 Tips på byxor Kläder 41
ChristinaV Tips på bra skaljacka! Kläder 21
DrJ Tips på lätta vandringskor/kängor? Kläder 7
AnteÅ Tips på bra t-tröjor Kläder 26
jotho Tar gärna emot tips på vind/myggtäta kläder. Kläder 15
Jackiie Tips på kängor samt Var köpa Meindl Taiga GTX? Kläder 0
JoAxa Tips på ultimat vandringsryggsäck för kort tjej? Kläder 18
elm000 Tips på vandringsskor vår/sommar Kläder 6
tlundberg Behöver tips på allroundsko Kläder 11
Arctic Fox Tips på skaljacka till vinterfjället! Kläder 14
Crilloan tips på allroundsko lättare känga? Kläder 2
Reischen Tips på utrustning Kläder 6
mm123 Tips på "otroligt" varma vantar önskas Kläder 31
pelka Vill ha tips på bra billig skaljacka! Kläder 15
eldaniel Tips på längre jacka? Kläder 0
chatina Tips på sport-bh Kläder 1
ellavarg Tips på bra vinterkängor Kläder 7
Joel_P Tips på en varm jacka samt lite info om Norrönas Nansen säck! Kläder 3
skakle Tips på bra vantar/handskar? Kläder 28
Sofie_W Tips på sulor att lägga i kängorna Kläder 12
Nils Petter Tips på regnjacka Kläder 7
jarmland Tips på Utrustning Tack! Kläder 1
Hagenblad Tips på skaljacka Kläder 16
Oskar R. Tips på KLIFRIA underställ Kläder 5
Polarnatt Tips på känga/pjäxa Kläder 8
frostic Tips på snygga trekkingkläder? Kläder 11
Siggan Tips på BRA underställ? Kläder 51
jens_ Tips på jacka? Kläder 20
museo12 Tips på gummistövlar! Kläder 16
jhermeren Tips på skidjacka Kläder 4
losvahmaldav Tips på vandringkängor! Kläder 4
kessie Tips på fjällbyxor till tjejer Kläder 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.