Älskar allt som har med friluftsliv att göra. Jag har vandrat 1000-tals mil genom 16 länder - Sverige, Norge, Danmark, Polen, Estland, Lettland, Litauen, Tyskland, Liechtenstein, Österrike, Frankrike, Portugal, Schweiz, Italien, Slovenien, Tjeckien. Tog jägarexamen 2017 och jagar hela hösten och vintern!

Ängar mig åt friluftsliv året runt!
2012 Utsedd till ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011
2013 Startade hela eventet EN UTENATT I MÅNADEN (Tälta året runt)
2014-2015 FÖRST I SVERIGE att bestiga samtliga Sveriges 25 landskaps högsta toppar. Har även besökt samtliga Sveriges 30 nationalparker.
2017 jägarexamen
www.vandringstjejen.se

Användarnamn: Vandringstjejen

Intressen: Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Jakt, Ridning, Utförsåkning

Att älska jakt är så mycket mer än att skjuta ett djur

Att jaga är så mycket mer än att ta kål på ett djur.

Rundtur på Järvafältet i Sollentuna - 6 km

22 april vandrade jag och vår gravida tax Norma 6 km på Järvafältet.

Jag har vandrat 1000-tals mil genom 16 av Europas länder

De länder i Europa jag vandrat i är Sverige, Norge, Danmark, Polen, Estland, Lettland, Litauen, Tyskland, Liechtenstein, Österrike, Frankrike, Portugal, Schweiz, Italien, Slovenien och Tjeckien.

Spännande bäverspaning med barnen

Vi stack inte hemifrån förrän runt 15:00 på lördag eftermiddag. Tanken med hela turen var att prova vår nya husvagn och att testa så att vi alla kan sova gott i den inför sommarens kommande äventyr.

Vandring 11,6 km rundslinga Norrviken - Järvafältet - Norrviken

Min Sambo Fredrik jobbade denna helgen så då blev det perfekt vandringstid för mig och Norma. Jag har varit sjuk från 14 februari fram till 28 mars och börjar äntligen känna mig frisk igen. Det har varit en seg vinter med mycket förkylning och influensa. Detta var en så kallad "känna efter om jag funkar vandring".