I samarbete med:

Användarnamn: Karin@explore61N

Intressen: Alpinism, Klättring, Expeditioner, Vandring, Navigering, Mountainbike, Multisport, Orientering, Paddling, Segling, Utförsåkning, Speleologi, Kiting o skidor av alla de slag!!

Alpin Klätterträff Sylarna

Ja så var ännu en Sylarna -helg lagt till minnesposten. Östersunds klätterklubb ( ÖKK) tog för många år sedan initiativ till en nationell alpin klätterträff i allas vårt sydligaste alpina fjällområde Sylarna.

En fantastisk tillställning redan ifjol då helgen också sammanföll samtidigt som andra årliga "Girl's get Higher" -träffen.

Creeking o ledarskap i Åreforsarna!

Äntligen var det dags för den efterlängtade Creeking o instruktörskursen!

Atlanten m vindens fart!

Så  var  det  gjort!  Efter en knapp vecka på Bermuda  hade  vi bunkrat, slipat , fixat o bunkrat  upp oss inför  veckorna  på det  öppna  havet. Atlanten, ett av  de  sju världshaven...  Den  där  resan som det  bara  drömts  om sedan man fick lite koll på jordens geografi i högstadiet, var nu kommen.